responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 21  صفحه : 186

ایران چه صدمات بسیار غم‌انگیزى از مجلس شوراى غیر صالح و منحرف، از بعد از مشروطه تا عصر رژیم جنایتکار پهلوى و از هر زمان بدتر و خطرناکتر در این رژیم تحمیلى فاسد خورد و چه مصیبت‌ها و خسارت‌هاى جانفرسا از این جنایتکاران بى ارزش و نوکرمآب به کشور و ملت وارد شد. در این پنجاه سال یک اکثریت قلابى منحرف در مقابل یک اقلیت مظلوم موجب شد که هر چه انگلستان و شوروى و اخیراً آمریکا خواستند با دست همین منحرفان از خدا بى خبر انجام دهند و کشور را به تباهى و نیستى کشانند. از بعد از مشروطه هیچ گاه تقریباً به مواد مهم قانون اساسى عمل نشد. قبل از رضاخان با تصدى غرب زدگان و مشتى خان و زمین خواران و در زمان رژیم پهلوى به دست آن رژیم سفاک و وابستگان و حلقه به گوشان آن.

اکنون که با عنایت پروردگار و همت ملت عظیم‌الشأن سرنوشت کشور به دست مردم افتاد و وکلاء از خود مردم و یا انتخاب خودشان بدون دخالت دولت و خان‌هاى ولایات به مجلس شوراى اسلامى راه یافتند و امید است که با تعهد آنان به اسلام و مصالح کشور جلوگیرى از هر انحراف بشود، وصیت اینجانب به ملت در حال و آتیه آن است که با اراده مصمم خود و تعهد خود به احکام اسلام و مصالح کشور در هر دوره از انتخابات وکلاء داراى تعهد به اسلام و جمهورى اسلامى که غالباً بین متوسطین جامعه و محرومین مى‌باشند و غیر منحرف از صراط مستقیم به سوى غرب یا شرق و بدون گرایش به مکتب‌هاى انحرافى و اشخاص تحصیل کرده و مطلع بر مسایل روز و سیاست‌هاى اسلامى‌به مجلس بفرستند. و به جامعه محترم روحانیت خصوصاً مراجع معظم وصیت مى‌کنم که خود را در مسائل جامعه خصوصاً مثل انتخاب رئیس جمهور و وکلاء مجلس کنار نکشند و بى تفاوت نباشند. همه دیدید و نسل آتیه خواهد شنید که دست سیاست بازان پیرو شرق و غرب، روحانیون را که اساس مشروطیت را با زحمات و رنجها بنیان گذاشتند از صحنه خارج کردند و روحانیون نیز بازى سیاست‌بازان را خورده و دخالت در امور کشور و مسلمین را خارج از مقام خود انگاشتند و صحنه را به دست غرب زدگان سپردند و به سر مشروطیت و قانون اساسى و کشور و اسلام آن آوردند که جبرانش احتیاج به زمان طولانى دارد.

اکنون که بحمدالله تعالى موانع رفع گردیده و فضاى آزاد براى دخالت همه طبقات پیش آمده است، هیچ عذرى باقى نمانده و از گناهان بزرگ نابخشودنى، مسامحه در امر مسلمین است. هر کس به مقدار توانش و حیطه نفوذش لازم است در خدمت اسلام و میهن باشد و با جدیت از نفوذ وابستگان به دو قطب استعمارگر و غرب یا شرق زدگان و منحرفان از مکتب بزرگ اسلام جلوگیرى نمایند و بدانند که مخالفین اسلام و کشورهاى اسلامى که همان ابرقدرتان چپاولگر بین‌المللى هستند با تدریج و ظرافت در کشور ما و کشورهاى اسلامى‌دیگر رخنه و با دست افراد خود ملت‌ها، کشورها را به دام استثمار مى‌کشانند. باید با هوشیارى مراقب باشید و با احساس اولین قدم نفوذى به مقابله برخیزید و به آنان مهلت ندهید. خدایتان یار و نگهدار باشد.

و از نمایندگان مجلس شوراى اسلامى در این عصر و عصرهاى آینده مى‌خواهم که اگر خداى



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 21  صفحه : 186
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست