responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 21  صفحه : 3

تاریخ: 8/6/67

بیانات امام خمینى در جمع رئیس جمهور، نخست وزیر و اعضاى هیأت دولت به مناسبت هفته دولت

ما نباید حساب کنیم که جنگ تمام شده است‌

بسم الله الرحمن الرحیم‌

ما اولا تشکر مى‌کنیم از هیات دولت و ملت ایران که در این ایام جنگ با این که خیلى تحت فشار بودند، با قدرت و با حفظ عظمت اسلام کارها را به خوبى انجام دادند تا این خار سر راه شکسته شد. و ما امروز باید بعض مسائل را عرض کنیم. من جمله این که ما نباید حساب کنیم که جنگ تمام شده است، ما باید حساب کنیم که در حال جنگیم، براى این که دشمن ما چه دشمن‌هاى بزرگ از قبیل امریکا و شوروى و چه آنهایى که اذناب آنها هستند از قبیل صدام و امثال اینها اینها چون با اسلام مخالف هستند و دیدند که اسلام امروز در دنیا یک قدرت بزرگى شده است در مقابل آنها، از این جهت آنها دائماً مشغول نقشه‌کشى هستند و ما نباید از این مساله غفلت کنیم. هم باید مردم مهیا باشند، قواى مسلحه مهیا باشند، مردمى که باید به جبهه بروند و جبهه‌ها را پر کنند، تعقیب کنند این مطلب را و سستى نکنند. دشمن ما دشمنى است که رو نقشه، با نقشه کار مى‌کند.

قواى مسلحه ما و ملت ما باید مهیا باشند

الان ممکن است که در ایران منتشر کنند که خوب! دیگر مساله تمام شد و چه شد و مردم را سست کنند. و حال این که این مساله تمام نشده است، اینها همیشه دنبال این هستند که کارهاى خودشان را انجام بدهند ولو به دست ملت‌ها یا دولت‌ها. در ایران چون نمى‌توانند این کار را بکنند، نه ملت با آنهاست نه دولت، از این جهت یک راه‌هاى دیگرى که دارند دنبال مى‌کنند، از این جهت ما باید بیدار باشیم، جبهه‌ها باید پر باشد، ما خودمان را در حال جنگ بدانیم. مى‌بینید که به هیچ چیز از امور اعتنا ندارند، امروز مى‌گویند جنگ، فردا همان جنگ را صلح مى‌کنند. باز فردا جنگ شروع مى‌کنند، از این جهت قواى مسلحه ما و ملت ما باید مهیا باشند براى این امر، این یک مساله است.

هیات تشخیص مصلحت باید نظارت کنند در امور لکن مردم را هم شرکت بدهند

مساله دیگر این مساله بازسازى است که بسیار مهم است. در بازسازى اگر بخواهد ملت سرخود کار بکند، فساد ایجاد مى‌شود. اگر بخواهد دولت مستقل اجرا کند، قدرت ندارد. باید مردم



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 21  صفحه : 3
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست