responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 21  صفحه : 187

نخواسته عناصر منحرفى با دسیسه و بازى سیاسى وکالت خود را به مردم تحمیل نمودند، مجلس اعتبارنامه آنان را رد کنند و نگذارند حتى یک عنصر خرابکار وابسته به مجلس راه یابد. و به اقلیت‌هاى مذهبى رسمى وصیت مى‌کنم که از دوره‌هاى رژیم پهلوى عبرت بگیرند و وکلاء خود را از اشخاص متعهد به مذهب خود و جمهورى اسلامى و غیر وابسته به قدرت‌هاى جهان خوار و بدون گرایش به مکتب‌هاى الحادى و انحرافى و التقاطى انتخاب نمایند. و از همه نمایندگان خواستارم که با کمال حسن نیت و برادرى با هم مجلسان خود رفتار و همه کوشا باشند که قوانین خداى نخواسته از اسلام منحرف نباشد و همه به اسلام و احکام آسمانى آن وفادار باشید تا به سعادت دنیا و آخرت نائل آیید. و از شوراى محترم نگهبان مى‌خواهم و توصیه مى‌کنم، چه در نسل حاضر و چه در نسل‌هاى آینده، که با کمال دقت و قدرت وظایف اسلامى و ملى خود را ایفاء و تحت تاثیر هیچ قدرتى واقع نشوند و از قوانین مخالف با شرع مطهر و قانون اساسى بدون هیچ ملاحظه جلوگیرى نمایند و با ملاحظه ضرورات کشور که گاهى با احکام ثانویه و گاهى به ولایت فقیه باید اجراء شود و توجه نمایند.

و وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شوراى اسلامى و چه انتخاب خبرگان براى تعیین شوراى رهبرى یا رهبر، در صحنه باشند و اشخاصى که انتخاب مى‌کنند روى ضوابطى باشد که اعتبار مى‌شود، مثلاً در انتخاب خبرگان براى تعیین شوراى رهبرى یا رهبر توجه کنند که اگر مسامحه نمایند و خبرگان را روى موازین شرعیه و قانون انتخاب نکنند چه بسا که خساراتى به اسلام و کشور وارد شود که جبران پذیر نباشد و در این صورت همه در پیشگاه خداوند متعال مسوول مى‌باشند. از این قرار عدم دخالت ملت، از مراجع و علماء بزرگ تا طبقه بازارى و کشاورز و کارگر و کارمند، همه و همه مسوول سرنوشت کشور و اسلام مى‌باشند چه در نسل حاضر و چه در نسل‌هاى آتیه. و چه بسا که در بعض مقاطع عدم حضور و مسامحه، گناهى باشد که در رأس گناهان کبیره است.

پس علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد و الا کار از دست همه خارج خواهد شد و این حقیقتى است که بعد از مشروطه لمس نموده‌اید و نموده‌ایم. چه هیچ علاجى بالاتر و والاتر از آن نیست که ملت در سرتاسر کشور در کارهایى که محول به اوست بر طبق ضوابط اسلامى و قانون اساسى انجام دهد و در تعیین رئیس جمهور و وکلاء مجلس با طبقه تحصیل کرده متعهد و روشنفکر با اطلاع از مجارى امور و غیر وابسته به کشورهاى قدرتمند استثمارگر و اشتهار به تقوى و تعهد به اسلام و جمهورى اسلامى مشورت کرده و با علماء و روحانیون با تقوى و متعهد به جمهورى اسلامى نیز مشورت نموده و توجه داشته باشند رئیس جمهور و وکلاء مجلس از طبقه‌اى باشند که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند نه از سرمایه‌داران و زمین‌خواران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات که تلخى محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمى‌توانند بفهمند.

و باید بدانیم که اگر رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شایسته و متعهد به اسلام و دلسوز براى



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 21  صفحه : 187
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست