responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 21  صفحه : 185

خانه‌برانداز جلوگیرى نمایند و به آنچه دارند بسازند. تا خود همه چیز بسازند. و از جوانان، دختران و پسران مى‌خواهم که استقلال و آزادى و ارزش‌هاى انسانى را ولو با تحمل زحمت و رنج، فداى تجملات و عشرت‌ها و بى بند و بارى‌ها و حضور در مراکز فحشاء که از طرف غرب و عمال بى وطن به شما عرضه مى‌شود نکنند. که آنان چنانچه تجربه نشان داده جز تباهى شما و اغفالتان از سرنوشت کشورتان و چاپیدن ذخائر شما و به بند استعمار و ننگ وابستگى کشیدنتان و مصرفى نمودن ملت و کشورتان به چیز دیگر فکر نمى‌کنند و مى‌خواهند با این وسایل و امثال آن شما را عقب مانده و به اصطلاح آنان نیمه وحشى، نگهدارند.

و - از توطئه‌هاى بزرگ آنان، چنانچه اشاره شد و کراراً تذکر داده‌ام، به دست گرفتن مراکز تعلیم و تربیت خصوصاً دانشگاه‌ها است که مقدرات کشورها در دست محصولات آنها است. روش آنان با روحانیون و مدارس علوم اسلامى فرق دارد با روشى که در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها دارند، نقشه آنان برداشتن روحانیون از سر راه و منزوى کردن آنان است، یا با سرکوبى و خشونت و هتاکى که در زمان رضاخان عمل شد ولى نتیجه معکوس گرفته شد، یا با تبلیغات و تهمت‌ها و نقشه‌هاى شیطانى براى جدا کردن قشر تحصیل کرده و به اصطلاح روشنفکر که این هم در زمان رضاخان عمل مى‌شد و در ردیف فشار و سرکوبى بود و در زمان محمدرضا ادامه یافت بدون خشونت ولى موذیانه. و اما در دانشگاه، نقشه آن است که جوانان را از فرهنگ و ادب و ارزش‌هاى خودى منحرف کنند و به سوى شرق یا غرب بکشانند و دولتمردان را از بین اینان انتخاب و بر سرنوشت کشورها حکومت دهند تا به دست آنها هر چه مى‌خواهند انجام دهند. اینان کشور را به غارت زدگى و غرب زدگى بکشانند و قشر روحانى با انزوا و منفوریت و شکست قادر بر جلوگیرى نباشد. و این بهترین راه است براى عقب نگهداشتن و غارت کردن کشورهاى تحت سلطه، زیرا براى ابرقدرت‌ها بى زحمت و بى خرج و در جوامع ملى بى سروصدا هر چه هست به جیب آنان مى‌ریزد. پس اکنون که دانشگاه‌ها و دانشسراها در دست اصلاح و پاکسازى است بر همه ما لازم است با متصدیان کمک کنیم و براى همیشه نگذاریم دانشگاه‌ها به انحراف کشیده شود و هر جا انحرافى به چشم مى‌خورد با اقدام سریع به رفع آن کوشیم و این امر حیاتى باید در مرحله اول با دست پرتوان خود جوانان دانشگاه‌ها و دانشسراها انجام گیرد که نجات دانشگاه از انحراف، نجات کشور و ملت است.

و اینجانب به همه نوجوانان و جوانان در مرحله اول و پدران و مادران و دوستان آنها در مرحله دوم و به دولتمردان و روشنفکران دلسوز براى کشور و در مرحله بعد وصیت مى‌کنم که در این امر مهم که کشورتان را از آسیب نگه مى‌دارد با جان و دل کوشش کنید و دانشگاه‌ها را به نسل بعد بسپرید. و به همه نسل‌هاى مسلسل توصیه مى‌کنم که براى نجات خود و کشور عزیز و اسلام آدم‌ساز، دانشگاه‌ها را از انحراف و غرب و شرق زدگى حفظ و پاسدارى کنید، و با این عمل انسانى اسلامى خود دست قدرت‌هاى بزرگ را از کشور قطع و آنان را ناامید نمایید. خدایتان پشتیبان و نگهدار باد.

ز از مهمات امور تعهد وکلاى مجلس شوراى اسلامى است. ما دیدیم که اسلام و کشور



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 21  صفحه : 185
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست