responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 12  صفحه : 148

نماز، بالاترین فریضه و کارخانه انسان‌سازى است

شما انقلاب اسلامى کردید که اسلام را ترویج کنید که اسلام و احکام اسلام را پیاده کنید. در اسلام از نماز هیچ فریضه‌اى بالاتر نیست. چطور نماز را اینقدر سستى مى‌کنید در آن؟ از نماز همه این مسائل پیدا مى‌شود. شما پرونده‌هایى که در دادگسترى‌ها در جاهاى دیگر، دادگاه‌ها هست بروید ببینید، از نمازخوان‌ها ببینید پرونده هست آنجا؟ از بى‌نمازها پرونده هست، هر چه پرونده پیدا کنید، پرونده بى‌نمازها هست. نماز پشتوانه ملت است. سیدالشهدا در همان ظهر عاشورا که جنگ بود و آن جنگ بزرگ بود و همه در معرض خطر بودند وقتى یکى از اصحاب گفت که ظهر شده است فرمود که یاد من آوردید نماز را و خدا تو را از نمازگزاران حساب کند و ایستاد در همان جا نماز خواند. نگفت که ما مى‌خواهیم جنگ بکنیم، خیر، جنگ را براى نماز کردند. امیرالمؤمنین وقتى که یک مسأله‌اى یک چیزى از او پرسیدند در همان بحبوحه جنگ ایستاد و جواب داد گفت که حالا ... من شمشیر براى این مى‌زنم. جنگ در اسلام یک چیزى نیست که خودش یک مطلبى باشد، یک چیزى باشد که طرحى باشد. جنگ براى این است که آن زباله‌هایى که هستند، آنهایى که مانع از پیاده شدن اسلام هستند، آنهایى که مانع از ترقى مسلمین هستند، آنها را از بین راه بردارند، مقصد این است که اسلام را پیاده کنند و با اسلام انسان درست کنند. نماز یک کارخانه انسان‌سازى است.

فحشا و منکر را نماز، نماز خوب فحشا و منکر را از یک امتى بیرون مى‌کند. اینهایى که در این مراکز فساد کشانده شده‌اند اینها این بى‌نمازها هستند. نماز خوان‌ها در مساجد هستند و مهیا هستند براى خدمت. مسجدها را خالى نکنید، تکلیف است امروز. امروز، یک روزى است استثنایى ما در یک مقطعى از عصر واقع شده‌ایم که استثنایى است.

مساجد را پر کنید و نماز را به جماعت بخوانید

ما با ذکر خدا، با اسم خدا پیش بردیم و نماز بالاترین ذکر خداست. اگر در نماز کوتاهى بشود و هر کس بگوید خوب من خودم تنهایى مى‌روم در خانه‌ام مى‌خوانم، خیر نماز را در جماعت بخوانید اجتماع باید باشد. مساجد را پر کنید، اینها از مساجد مى‌ترسند. اینها بیخ گوش شما مى‌گویند که این آخوند که از او کارى نمى‌آید، مسجد مى‌روید چه کنید خودمان مى‌رویم و فلان جا نماز مى‌خوانیم. نماز نمى‌خواهند بخوانند، مى‌خواهند نماز را بشکنند نماز مى‌خوانند، با این نمازهایى که در مسجدها مى‌روند و نمى‌گذارند که مسلمان‌ها نماز درست خودشان را بخوانند، با این نمازها مى‌خواهند نماز را بشکنند.

اینها از مسجد مى‌ترسند. من تکلیفم را باید ادا کنم به شما بگویم، شما دانشگاهى‌ها! شما دانشجوها! همه‌تان مساجد را بروید پر کنید، سنگر هست اینجا، سنگرها را باید پر کرد. محراب به آن مى‌گویند یعنى آنجائى که حرب از آنجا شروع مى‌شود، محل حرب. امروز از همه روزها براى ما یعنى امروز مقصود اینوقت است این عصر است، از همه وقت براى ما حساستر هست براى اینکه همه چیز



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 12  صفحه : 148
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست