responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 12  صفحه : 1

تاریخ 20/12/58

پیام امام خمینى به ملت ایران در رابطه با کمیسیون تحقیق جنایات دولت آمریکا

بسم الله الرحمن الرحیم‌

ملت شریف و مبارز ایران! جنایات شاه و امریکا چیزى نیست که احتیاج به اثبات داشته باشد. شاه و امریکا ما را در تمام زمینه‌ها وابسته نموده‌اند. قتل و ضرب و شتم و زندان و تبعید از امور رایج این جانیان بوده است. ما تا آخر عمر علیه دولت آمریکا مبارزه مى‌کنیم و تا آن را به جایش ننشانیم و دستش را از منطقه کوتاه نکنیم و به تمام مبارزان راه آزادى کمک نکنیم تا آنها را شکست دهند و خود مردم ایران سرنوشت خویش را به دست گیرند، از پاى نمى‌نشینیم. براى ما شرق تجاوزگر و غرب جنایتکار فرقى نمى‌کند. ما مى‌جنگیم و چون حق پیروز است پیروزیم. سلطه امریکا تمام بدبختى‌هاى ملل مستضعف را به دنبال دارد و تجاوز شرق متجاوز روى تاریخ را سیاه نموده است.

ملت عزیز ایران! بیدار باشید که سالیان دراز مبارزه در پیش دارید، ابر قدرتها براى نابودى شما هر روز نقشه مى‌کشند ولى ان کید الشیطان کان ضعیفا. مسأله‌اى که این روزها عنوان شده است، قضیه امریکا و گروگان‌هاى جاسوس امریکائى است که در دست دانشجویان مسلمان و مبارز است در این مورد مطالبى چند را متذکر مى‌شوم:

1 - رونوشت کلیه مدارک مربوط به دخالت آمریکا و شاه خائن را باید در اختیار هیأت بررسى و تحقیق جنایات دولت امریکا و شاه گذاشت و دانشجویان مسلمان هم اگر مدارکى در این مورد دارند، رونوشت آن را در اختیار این هیأت بگذارند.

2 - ملاقات با گروگان‌هایى که در پرونده جنایات امریکا و شاه دخالت دارند، براى بازجوئى از آنان آزاد است.

3 - اگر هیأت بررسى، نظر خودش را در تهران، درباره جنایات شاه مخلوع و دخالت‌هاى امریکاى متجاوز ابراز داشتند، ملاقات با تمامى گروگان‌ها بلامانع است.

بار دیگر پشتیبانى خود را از شوراى انقلاب و شخص جناب رئیس جمهور اعلام مى‌دارم و از همه مى‌خواهم که آنان را یارى کنند و در پشتیبانى از آنان کوتاهى نکنند و از همه قشرها مى‌خواهم که از اخلاق پسندیده اسلام پیروى نمایند و حقوق برادرى را حفظ نمایند.

خواهران و برادران عزیزم! امروز روز اتحاد و اتفاق است. امروز روزى است که اگر هماهنگ نباشید، یا گرفتار شرق مى‌شوید و یا غرب. هرگز روى یک سخن نایستید و هر چه صلاح این مرز و



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 12  صفحه : 1
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست