responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تفسيراحسن‌الحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 2  صفحه : 284

اروپائیان و اروپا زدگان واقع شده‌اند که اسلام چرا تعدد زوجات را جایز شمرده و این جز اهانت به مقام زن، ایجاد اختلاف در محیط خانواده، شهوتران نشان دادن مرد و ... نیست. دانشمندان اسلامی از این حملات جواب داده و مسئله را آفتابی کرده‌اند.
و آن اینکه: حکم تعدد زوجات مبتنی بر یک اصل طبیعی است و گرنه اسلام و هر قانونگذار دیگر با بن بست مواجه خواهد شد اینک اشاره بآن اصل:
1- شماره زنان در ممالک روی زمین از مردان بیشتر است، آمار انگلستان نشان می‌دهد که در 52 میلیون نفر، زنان، دو میلیون نفر از مردان، بیشتر هستند، بنا به آمار اخیر زنان در شوروی 21 میلیون نفر از مردان بیشتر می‌باشند و بنا به نقل یک سفر نامه در «شیلی» برابر هر شش دختر یک پسر وجود دارد. روزنامه اطلاعات 11 دیماه 1335 نقل کرد در مملکت 40 میلیون نفری فرانسه عدد زنان 176500 نفر از مردان زیادتر است.
وانگهی در اثر جنگها و حوادث دیگر که اغلب مردان با آن مواجه می‌باشند آمار زنان بالاتر می‌رود، روزنامه‌ها نوشتند که بعد از جنگ جهانی اخیر، عدد زنان در آلمان شش میلیون نفر بیشتر از مردان بود حتی در زمان صدر اعظم «ادنائر» زنان بی‌شوهر بتظاهرات برخاسته و با فریاد «ما شوهر می‌خواهیم با ما به قانون اسلام رفتار کنید» صدر اعظم را مجبور کردند تا از شیخ محمود شلتوت رئیس دانشگاه الازهر درباره تعدد زوجات توضیح بخواهد.
در مقابل این امر طبیعی یا باید تعدد زوجات را جایز دانست تا اینگونه مشکلات طبیعی جبران یابد و یا باید نعوذ باللّه زنا را تجویز کرد زیرا مسئله فقط تأمین نان زن نیست که در کارگاهها بصورت برده نانش تأمین شود بلکه باید به مسئله غریزه‌اش اندیشید. اما از لحاظ علل خصوصی:
2- بچه‌دار شدن خواسته مشروع و طبیعی هر مرد و زن است، مردی زنش عقیم است و امکان باردار شدن ندارد، مرد نیز نمی‌خواهد باو طلاق دهد، یا بعد از
نام کتاب : تفسيراحسن‌الحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 2  صفحه : 284
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست