responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تفسيراحسن‌الحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 2  صفحه : 266

کفه ترازو را برای اهل ایمان سنگین‌تر نشان می‌دهد.
199- وَ إِنَّ مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ لَمَنْ یُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ ما أُنْزِلَ إِلَیْکُمْ وَ ما أُنْزِلَ إِلَیْهِمْ خاشِعِینَ لِلَّهِ لا یَشْتَرُونَ بِآیاتِ اللَّهِ ثَمَناً قَلِیلًا.
ظاهرا منظور از این آیه آن است که پذیرفتن اسلام و رسیدن به بهشت فقط به گروه معینی اختصاص ندارد بلکه هر که باسلام و پیامبران گذشته ایمان بیاورد و بدستور خداوندی خاضع باشد آخرت از آن اوست. نقل شده: چون نجاشی پادشاه حبشه از دنیا رفت، جبرئیل رسول خدا را خبر آورد، حضرت به مسلمانان فرمود: از مدینه خارج شوید و ببرادر خود که در غیر مملکت اسلامی از دنیا رفته است نماز بخوانید، حضرت (با مسلمانان) به «بقیع» آمد، زمین حبشه در چشم آن جناب دیده شد، نعش نجاشی را دید و بر او نماز خواند أُولئِکَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ إِنَّ اللَّهَ سَرِیعُ الْحِسابِ در این آیه دیگر از مذمتهای اهل کتاب خبری نیست بلکه وعده اجرشان با دیگران یکسان است آمدن سَرِیعُ الْحِسابِ شاید برای آن است که چون وقت برسد اجرشان را بدون معطّلی دریافت خواهند کرد این جمله در بقره/ 202 و آل عمران/ 19 نیز گذشت.

نکته‌ها

بَعْضُکُمْ مِنْ بَعْضٍ: در اقوام گذشته و اقوام کنونی مقام و موقعیت زن در اجتماع پیوسته در نوسان بوده و هست، تمدن کنونی زن را بحکم عروسکی می‌بیند که از راه‌های گوناگون آلت دست مردان قرار گرفته و به نام آزادی، آزادی واقعی از دست او رفته است، باید پیوسته با برجستگیهای بدن خود در معرض تماشای هوسرانان قرار بگیرد و طعمه لذیذی برای آنها باشد، در ادارات، رئیس دفتر (دربان) رؤسا باشد و برای پول ناچیزی پیش آنها خم

نام کتاب : تفسيراحسن‌الحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 2  صفحه : 266
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست