responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تفسيراحسن‌الحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 2  صفحه : 199

با اذن و تقدیر خدا (و در راه خدا) کشته شدند، مقدر بود که کشته بشوند [1] آن گاه جمله: وَ مَنْ یُرِدْ ثَوابَ الدُّنْیا نُؤْتِهِ مِنْها وَ مَنْ یُرِدْ ثَوابَ الْآخِرَةِ نُؤْتِهِ مِنْها وَ سَنَجْزِی الشَّاکِرِینَ بیک قاعده کلّی اشاره می‌کند و آن اینکه: انسان در تلاش خودش بی‌بهره نیست، خواست و نیت هر کس هر چه باشد به آن می‌رسد دنیا یا آخرت.
نتیجه اینکه: کشتگان شما آخرت را خواستند و بپاداش خدایی نائل آمدند دیگر جای نگرانی و حسرت نیست سَنَجْزِی الشَّاکِرِینَ حاکی است هر که این حسابها را بداند و تسلیم شود پاداش خدایی خواهد دید.
[1]- نهایت مقدمات کشته شدن را گاهی خود انسان فراهم می‌آورد چنان که در جنگ احد، ولی در هر حال مردن و کشته شدن باذن خداست.
نام کتاب : تفسيراحسن‌الحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 2  صفحه : 199
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست