دويم: اجماعات منقوله از سيد در «انتصار» [1]، و شيخ در «خلاف» [2] و ابن زهره در «غنيه» [3]، و ابن ادريس در «سرائر» [4].
سيّم: آيۀ شريفه فَأْتُوا حَرْثَكُمْ در سورۀ بقره [5] زيرا كه كلمۀ «أَنّٰى» حقيقت در عموم به اجماع قائلين به وضع لفظى از براى عموم [6]، يعنى: پيش آنكه محل زراعت شما است برويد از هر جاى كه خواسته باشيد.
چهارم: اخبارى كه دلالت بر حليّت آن مىكند مثل صحيحۀ على بن الحكم از صفوان كه گفت: گفتم به حضرت رضا (عليه السلام) شخصى از دوستان تو امر كرده است مرا كه سؤال كنم از مسئلهاى كه خودش پرسيده و حيا كرده است كه از تو سؤال كند گفت:
«چيست آن؟ گفتم: آيا مرد پيش زن خود برود در پس آن؟ حضرت گفت: اين از براى او هست، گفت صفوان: كه گفتم تو مىكنى اين فعل را؟ گفت: بدرستى كه ما نمىكنيم آن را» [7].
و طعن صاحب مسالك در سند اين حديث به اشتراك على بن الحكم مذكور بين ثقه و ضعيف [8]، ضعيف است زيرا كه: على بن الحكم مذكور همان كوفى ثقه جليل القدر است به قرينۀ روايت احمد بن محمّد بن عيسى از او، و غير ذلك [9].
و ديگر موثقۀ كالصحيحۀ معاوية بن حكيم از ابن ابى يعفور كه گفت: سؤال كردم از