اين روايت مطابق آيه «ادْخُلُواالْجَنَّةَ ...»است كه در آيات اعراف بررسى شد كه آن از كلام اصحاب اعراف است. حديث «قسيمالنّار و الجنّة» را فريقين نقل
كردهاند.
5- در
تفسير عياشى از على عليه السّلام نقل شده كه فرمود:
اين احاديث كه از آنها بيشتر ميتوان يافت همه با آيات قابل تطبيق و
مصداق آياتاند و در بعضى از آنها خود ائمّه اعراف خوانده شدهاند چنانكه در تفسير
عياشى از سلمان نقل شده كه شنيدم رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله بيشتر از ده بار
بعلى عليه السّلام فرمود:
مراد از اعراف در حديث شناخته شدهها است زيرا اعراف جمع عرف و اعرف
است چنانكه در المنار گفته است. يعنى شما روز قيامت شناخته شدههائيد آشنايان شما
اهل بهشت و