نيز بآن جاى گفتگو است. در اسناد رواياتيكه افتراق بسبعين گفته شده
بايد دقت كرد اثبات حصر در نهايت اشكال است.
و آنگهى ظهور آيه اعم از ائمه عليهم السلام است شايد غرض از روايات
بيان مصداق حقيقى و اولى آيه است مؤيد آن حديثى است كه در الميزان از درّ المنثور
نقل شده كه حضرت فرمودهاند:
درباره «وَمِنْ قَوْمِ مُوسى
أُمَّةٌ يَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَ بِهِيَعْدِلُونَ»در مجمع از ابن عباس، سدّى، ربيع و ضحاك نقل شده: آن امّت قومى هستند
در ما بعد مملكت چين، ميان آنها و چين صحرائى هست پر از ريگ روان، آنها شريعت را
تغيير و تبديل نكردهاند و آن از ابى جعفر عليه السّلام منقول است.
گفتهاند: هيچ يك از آنها مال بخصوصى ندارد و همه مشتركند، شبها
باران مىبارد، روزها آفتابى است زراعت ميكنند، كسى از آنها بما و از ما بآنها
نميرسد ... ابن جريح گفته: شنيدهام چون بنى اسرائيل پيامبران خود را كشته و كافر
گشتند طائفهاى از آنها از اين كار بيزارى كرده و اعتذار نمودند و از خدا