responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مجمع المسائل نویسنده : گلپايگانى، سید محمدرضا    جلد : 1  صفحه : 480

به جا آورده اقوى صحت عمره و حج تمتع است و اگر بخواهد احتياط كند سال بعد عمره تمتع و حج را اعاده كند و نقصان طوافى كه قطع كرده به جا آورد و بعد از حج، يك عمره مفرده به جا آورد و يك شتر هم قربانى كند.

س 50

- محرم به عمره تمتع در شوط چهارم در صورتى كه از نصف گذشت فرضا نماز جماعت برادران اهل تسنن شروع شد و طواف را رها كرد و از مطاف خارج گرديد و به اتمام نرساند بلكه طواف را از سر گرفت و اعمال عمره تمتع را به جا آورد عمره تمتع صحيح است يا نه؟.

ج‌

- اقوى صحت عمره و حج تمتع است و نقصان طواف قطع شده را واجب است به جا آورد و اگر به جا نياورده و به وطن آمده سال ديگر برود و به جا آورد و اگر زحمت است نائب بگيرد كه او انجام دهد.

س 51

- جوان شيعه‌اى در يك خانواده از برادران اهل تسنن كار مى‌كرده و تا كنون ازدواج نكرده و چون وقت حج مى‌رسد با آن جماعت به زيارت خانه خدا مى‌رود و اعمال حج را مطابق دستورات آنها انجام داده، ولى طواف نساء را به جا نياورده و بعد از مراجعت از سفر ازدواج كرده و صاحب اولاد شده در اين صورت حج او چه صورت دارد و ازدواج او صحيح است يا نه؟.

ج‌

- در فرض مسأله چنانچه اركان حج را مطابق فتواى شيعه انجام داده حج او صحيح است و واجبات غير ركنى را نيز اگر مطابق فتواى شيعه انجام نشده در صورت تمكن خودش و الا نائبش انجام دهد لكن تا طواف نساء به جا نياورده زن بر او حرام است و اگر خودش نمى‌تواند به جا آورد يك نفر شيعه را وكيل كند كه نيابتا از طرف او طواف نساء به جا آورد و بعد از انجام طواف، عقد را تجديد كند و اولاد آنها در حكم حلال زاده است.

س 52

- طواف عمره تمتع را از داخل حجر اسماعيل انجام داد و تقصير كرد و از احرام خارج شد و در وقت طواف حج متوجه شده اكنون تكليف او چيست؟.

ج‌

- حج او مبدل به حج افراد مى‌شود و بايد بعد از اكمال حج، عمره مفرده به جا آورد ولى مجزى از حجة الاسلام نيست و بايد سال بعد حجّ تمتّع را به جا

نام کتاب : مجمع المسائل نویسنده : گلپايگانى، سید محمدرضا    جلد : 1  صفحه : 480
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست