responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مجمع المسائل نویسنده : گلپايگانى، سید محمدرضا    جلد : 1  صفحه : 479

سال بعد، حج واجب را به جا آورد و اگر بعد از ذى حجه متوجه بطلان طواف شود عمره مفرده به جا آورد و چنانچه در خارج از ميقات باشد لازم است. ثانيا در ميقات، محرم شود رجاءً و به مكه برود اعمال عمره مفرده را با طواف نساء به جا آورد تا محل شود و در سال بعد حج واجب خود را به جا آورد.

س 48

- حاج پس از محل شدن از عمره تمتع قبل از وقوف به عرفات يا در عرفات يا بعد از حج متوجه مى‌شود كه طواف را از ميان حجر اسماعيل انجام داده و لباس پوشيده اكنون حج او صحيح است يا نه؟ و در هر حال كفاره آن چيست؟.

ج‌

- در فرض سؤال، طواف او باطل است و احرام عمره او باقى است و بايد طواف و نماز آن و سعى را ثانيا به جا آورد و بعد تقصير نمايد و آن‌گاه محرم به احرام حج شود و براى وقوف عرفات برود و اگر وقت او تنگ است به طورى كه اگر بخواهد اعمال مزبوره را به جا آورده و عمره را تمام كند اعمال حج و لو اضطرارى آن را درك نمى‌كند با همان احرام عمره، نيت خود را تبديل بحج افراد نمايد و حج را تمام كند و بعد عمره مفرده به جا آورد و اگر وقت او به قدرى است كه مى‌تواند اعمال عمره تمتع را تمام كند و از اعمال حج، وقوفين اضطرارى را درك كند اعمال عمره تمتع را تمام كند و باز محرم به احرام حج تمتع بشود و اعمال اضطرارى حج تمتع را به جا آورد و سال بعد ثانيا حج تمتع را انجام دهد و كفاره آن اگر تقصير، به گرفتن ناخن باشد بنا بر احتياط لازم، قربانى نمودن يك گاو است و هم چنين است حكم اگر جماع كرده باشد. و اگر بعد از حج متوجه شده، حجّ او مبدّل به حجّ افراد شده و بايد عمره مفرده به جا آورد و در سال بعد هم حج تمتع را انجام دهد.

س 49

- محرم به عمره تمتع، در شوط چهارم در حالى كه از نصف تجاوز كرده و يا قبل از رسيدن به نصف، چنانچه بدون عذر طواف را رها كرد و استيناف نمود و مجددا هفت شوط را انجام داد و اعمال عمره را به جا آورد و محرم بحج گرديد و اعمال حج را انجام داد حجش صحيح است يا نه؟.

ج‌

- در فرض سؤال كه طواف اول را ناقص گذاشته و ثانيا طواف تمام‌

نام کتاب : مجمع المسائل نویسنده : گلپايگانى، سید محمدرضا    جلد : 1  صفحه : 479
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست