responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مجمع المسائل نویسنده : گلپايگانى، سید محمدرضا    جلد : 1  صفحه : 478

س 44

- شخصى در عمره تمتع، طواف را چهار شوط به جا آورده و متذكر اين معنى نشده تا بعد از اعمال عرفات و منى، حال آيا همان طواف ناقص را بايد اعاده كند و به سبب تقصير، از احرام بيرون آمده يا آن كه قهرا مبدل به افراد شده البته دستورى از طرف يكى از روحانيين به شخص مزبور داده شده باين نحو كه يك عمره مفرده به جا آورد و آورده ولى باز نگران اعمال حج خود است اكنون تكليف او را معين فرمائيد.

ج‌

- در فرض سؤال اگر از جهت فراموشى، طواف را ناقص نموده عمره و حج او صحيح است و بعد از تذكر، سه شوط باقى را بايد قضاء نمايد و اگر از جهت جهل بحكم بوده حج تمتع باطل است و بايد سال بعد به جا آورد.

س 45

- مظنه در طواف، حكم شك را دارد يا يقين؟.

ج‌

- ظن در طواف، حكم شك دارد.

س 46

- فرموده‌اند اگر كسى طواف نساء را در حج به جا نياورد زن بر او حرام مى‌شود بفرماييد كه آيا مقصود، فقط مقاربت است و يا ساير استمتاعات نيز حرام خواهد بود و اگر اولادى بوجود بيايد حلال زاده است يا نه و ارث مى‌برد يا نمى‌برد؟.

ج‌

- در فرض سؤال، به احرام بستن شخص، ازدواج با زن و هر گونه استمتاع از او حرام مى‌شود و تا طواف نساء به جا آورده نشود هيچ يك از استمتاعات بر او حلال نيست و در صورت عصيان و مقاربت با زن، اولاد ملحق به آنها است و توارث نيز بين آنها ثابت است.

س 47

- زنى كه در پشت ناخن و انگشتهاى او، لاك چسبيده بوده با اين كيفيت، اعمال حج را به جا آورده و نمى‌دانسته كه اين رنگ لاك، مانع براى وضو و غسل مى‌باشد در اين صورت آيا اعمال او صحيح است يا خير؟ و چنانچه پس از انجام اعمال، متوجه شود چه وظيفه‌اى دارد؟.

ج‌

- در فرض سؤال، طواف او باطل است و احرام او باقى است و اگر در ذى حجه در مكه متوجه شود بعد از ازاله مانع، غسل يا وضو و طواف حج و سعى و طواف نساء را به جا آورد و عمره مفرده نيز به جا آورد با طواف نساء و محل شود و در

نام کتاب : مجمع المسائل نویسنده : گلپايگانى، سید محمدرضا    جلد : 1  صفحه : 478
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست