- كسى كه مشغول طواف يا سعى است بدون عذر آن را رها مىكند و به كنار
مىرود و چهار ركعت نماز مىخواند و برمىگردد آيا اين مقدار فاصله موالات عرفيه
را بهم مىزند و بايد طواف و سعى را از سر بگيرد يا بايد بقيه طواف و يا سعى را به
جا آورد؟.
ج
- بلى موالات بهم مىخورد و رها كردن طواف و سعى بدون عذر جائز نيست.
س 32
- شخصى جهلا در عمره تمتع، طواف را قبل از حجر الاسود شروع نموده و
در همان مكان شروع، ختم كرده تكليف اين شخص چيست؟.
ج
- در فرض سؤال كسى كه جهلا يك شوط از طواف عمره را ناقص نموده اگر
قبل از فوت موالات حكم را بفهمد واجب است شوط ناقص را تكميل كند و عمره او صحيح
است و اگر بعد از فوت موالات بفهمد احتياطا اول شوط ناقص را تكميل نمايد و نماز
طواف را بخواند و دو مرتبه طواف و نماز آن را اعاده نمايد و هم چنين سعى را و اگر
وقتى بفهمد كه از جهت ضيق وقت نمىتواند عمره تمتع را تمام كند وظيفه او مبدل بحج
افراد مىشود، بنا بر اين در مورد سؤال كه طواف عمره را جهلا ناقص كرده بعد از
اعمال حج احتياطا عمره مفرده به جا آورد و سال بعد ثانيا عمره و حج تمتع را به جا
آورد.
س 33
- در مواردى كه تقديم طواف بر وقوفين در حج تمتع جايز است، آيا قبل
از احرام براى حج تمتع مىتوان انجام داد يا بعد از احرام واقع شود؟.
ج
- تقديم طواف و سعى حج تمتع، بدون احرام، جايز نيست.
س 34
- كسى كه غسل مس ميت بر ذمه دارد مىتواند طواف و نماز آن را انجام
دهد يا نه؟.
ج
- احوط آنست كه غسل كند و وضو نيز بگيرد و بعد طواف و نماز آن را به
جا آورد.
س 35
- زيد بعد از اتمام اعمال حج به دستور مطوّف با جمعى از حجاج و خود
مطوّف عمره مفرده به جا آورده و چون عمل مستحبى بوده لباس احرامى كه