responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 14
خون نجس است.
مسأله 98 - خونى كه در تخم مرغ مىباشد نجس نيست ولى خوردن آن حرام است، و اگر خون را با زرده تخم مرغ به هم بزنند كه از بين برود خوردن زرده هم مانعى ندارد.
مسأله 99 - خونى كه گاهى موقع دوشيدن شير ديده مىشود نجس‌ است و شير را نجس مىكند.
مسأله 100 - خونى كه از لاى دندانها مىآيد، نجس و خوردن آن حرام است ولى اگر بواسطه مخلوط شدن با آب دهان از بيرون برود پاك است، و فرو بردن آب دهان در اين صورت اشكال ندارد.
مسأله 101 - خونى كه به واسطه كوبيده شدن زير ناخن يا زير پوست مىميرد، اگر طورى شود كه ديگر به آن خون نگويند پاك است، و اگر به آن خون بگويند در صورتى كه ناخن يا پوست سوراخ شود، اگر مشقت ندارد بايد براى وضو و غسل خون را بيرون آورند و اگر مشقت دارد بايد اطراف آن را به طورى كه نجاست زياد نشود بشويند و پارچه يا چيزى مثل پارچه بر آن بگذارند و روى پارچه دست تر بكشند و تيمم هم بكنند.
مسأله 102 - اگر انسان نداند كه خون زير پوست مرده يا گوشت به واسطه كوبيده شدن به آن حالت در آمده پاك است.
مسأله 103 - اگر موقع جوشيدن غذا ذره‌اى خون در آن بيفتد تمام غذا و ظرف آن نجس مىشود. و جوشيدن و حرارت و آتش پاك كننده نيست.
مسأله 104 - زردابه‌اى كه در حال بهبودى زخم در اطراف آن پيدا مىشود، اگر معلوم نباشد كه با خون مخلوط است پاك مىباشد.
6 - 7 سگ و خوك مسأله 105 - سگ و خوكى كه در خشكى زندگى مىكنند حتى مو و استخوان و پنجه و ناخن و رطوبت‌هاى آنها نجس است ولى سگ و خوك دريائى پاك است.
8 - كافر مسأله 106 - كافر يعنى كسى كه منكر خدا است، يا براى خدا شريك قرار مىدهد، يا پيغمبرى حضرت خاتم الانبياء محمد بن عبد الله صلى الله عليه وآله و سلم را قبول ندارد، نجس است و همچنين است اگر در يكى از اينها شك داشته باشد و نيز كسى كه

نام کتاب : توضيح المسائل نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 14
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست