نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 9 صفحه : 192
همان حال سنگى به او اصابت كرد و او را كشت، نشان مىدهد كه اين دو (زير و رو
شدن و باران سنگ) با هم صورت گرفته است.
ولى اگر از اينها صرف نظر كنيم، مانعى ندارد كه براى تشديد عذاب و محو آثار
آنها سنگريزه حتى پس از زير و رو شدن بر آنها نازل شده باشد به طورى كه سرزمينشان
زير آن پنهان گردد و آثارش محو شود.
4- نشاندار چرا؟
- گفتيم جمله" مُسَوَّمَةً عِنْدَ
رَبِّكَ" اين نكته را مىفهماند كه اين سنگها از
نزد خدا نشاندار بودند، ولى در اينكه چگونه نشاندار بود، در ميان مفسران گفتگو
است، بعضى گفتهاند در اين سنگها علاماتى بود كه نشان مىداد سنگ معمولى نيست،
بلكه مخصوصا براى عذاب الهى نازل شده است، تا با ريزش سنگهاى ديگر اشتباه نشود، و
به همين دليل بعضى ديگر گفتهاند، سنگها شباهتى با سنگهاى زمينى نداشت، بلكه
مشاهده وضع آنها نشان مىداد، نوعى سنگ آسمانى است كه از خارج كره زمين به سوى
زمين سرازير شده است!.
بعضى نيز گفتهاند اينها علائمى در علم پروردگار داشته كه هر كدام از آنها
درست براى فرد معين و نقطه معين نشانه گيرى شده بود، اشاره به اينكه آن قدر
مجازاتهاى الهى روى حساب است كه حتى معلوم است كدام شخص با كدام سنگ بايد در هم
كوبيده شود، بيحساب و بىضابطه نيست.
5- تحريم همجنس گرايى.
همجنس گرايى چه در مردان باشد و چه در زنان در اسلام از گناهان بسيار بزرگ است
و هر دو داراى حد شرعى است.
حد همجنسگرايى در مردان خواه فاعل باشد يا مفعول اعدام است، و براى اين اعدام
طرق مختلفى در فقه بيان شده است، البته اثبات اين گناه بايد
نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 9 صفحه : 192