responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 22  صفحه : 194

آزادى مى‌خواهیم، رژیم سلطنتى نمى‌خواهیم و جمهورى اسلامى مى‌خواهیم. من امیدوار شدم از این گسترش که این مساله مساله الهى است و خداى تبارک و تعالى در این مساله پشتیبان است و پیروز خواهیم شد.

این معنا را من از همان اوایلى که یک قدرى انقلاب زیاد شد و مردم هشیار و بیدار شدند خیلى امیدوار به آن بودم و بحمدالله شد لکن نباید کسى بگوید که من کردم. البته اشعارى که آقا خواندند از نظر شعرى بسیار خوب بود لکن باید عرض بکنم که من کوچکتر از این هستم که این طور مطالب گفته بشود. این زاغه‌نشین‌ها بودند که در خیابان‌ها فریاد کردند و خون دادند و جوان دادند و مادرهایى که چهار تا بچه داشتند سه تا بچه‌هایشان رفته بود باز مى‌گفتند که این هم اگر برود براى خداست. آن چیزى که براى من خیلى امیدوار کننده است این روح تعاون و روح انسانیت و روح اسلامیت است که در ملت ایران شکوفا شد این تحولى که در انسان‌ها پیدا شد از تحولى که در این رژیم پیدا شد بالاتر است.

یک روز بود که اگر یک پاسبان مى‌آمد در بازار تهران که بزرگترین بازار ایران است و مى‌گفت که چهارم آبان است و باید بازارها تعطیل بشوند یا بیرق بزنند احدى به خودش اجازه نمى‌داد که مخالفت کند در ذهنش وارد نمى‌شد که با پاسبان مگر مى‌شود مخالفت کرد. خداى تبارک و تعالى در مدت کمى همچو متحول کرد این ارواح طیبه را همچو پشت ورو کرد این نفوس قدسیه را که در خیابان‌ها راه افتادند و فریاد کردند مرگ بر این سلطنت پهلوى جلوى مسلسل‌ها جلوى تانک‌ها مى‌پریدند روى تانک‌ها و همان جا شعار مى‌دادند. این تحول یک معجزه واضحى است که در یک مدت کوتاهى براى یک ملت در همه اقشار این تحول پیدا شد. هر جاى این مملکت وقتى که مى‌رفتى مردم مقابل قواى انتظامیه‌اى که مامور بودند که بکشند مردم را و درو کنند مردم را ابداً اعتنا نمى‌کردند و شعارهاى خودشان را شعارهاى اسلامى خودشان را مى‌دادند. این تحول روحى اعجاب آور است این تحول روحى باعث شد که این پیروزى از براى ملت ما حاصل شد. دعا کنید که خداوند این تحول را در همه ملت‌هاى اسلام و مستضعفین پیش بیاورد و خداى تبارک و تعالى مقدر مى‌فرماید که همه متحول بشویم. این تحول روحى و این انقلاب اسلامى تحفه‌اى که خداى تبارک و تعالى از عالم بالا براى ملت مابه هدیه فرستاد و باید شکر خداى تبارک و تعالى را بکنیم و از عهده شکر بر نمى‌آییم. من باید شکر این نعمت را و شکر این رحمت را و شکر این محنت‌ها را که ملت ایران کشیدند شکر اینها را بکنم و من از عهده بر نمى‌آیم. اینها بودند که همه کارها را انجام دادند و خدا بود که اینها را موید کرد و قدرت خدا و قدرت ایمان ملت که در این اواخر شکوفا پیدا کرد این قدرت بود که با دست خدا یک سلطنت 2500 ساله را از ریشه کند، در صورتى که پشت سر او امریکا ایستاده بود شوروى هم سراً بود و چین هم بود انگلستان هم بود تمام ابرقدرت‌ها پشت سر او ایستاده بودند و آن هم داراى همه سلاح‌هاى مدرن بود و ملت ما دست خالى بود تفنگ هم نداشت هیچ نداشت و لکن قدرت ایمان بود قدرت خدا بود. این تعجب ندارد خداى تبارک و تعالى مقدر بفرماید که یک ملتى که



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 22  صفحه : 194
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست