responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 21  صفحه : 37

و من از باب وظیفه به مردم و فرزندان پرشور انقلابى‌ام مى‌گویم که مبادا بدون در نظر گرفتن محذورات سیاسى و شرایط بسیار پیچیده و حساس کشور به طرح سوال‌ها و اشکالاتى رو آورید که بازگو کردن و تحلیل واقعى قضایا توسط مسوولین دلسوز نظام باعث کشف اسرار مملکت شده و براى نظام مساله آفرین گردد و نه تنها گره‌اى را باز نکند که بر مشکلات نیز بیفزاید.

من سیاست داخلى و خارجى کشور را به دقت ملاحظه مى‌کنم و تا زنده‌ام نخواهم گذاشت مسیر سیاست واقعى ما عوض شود و مسوولین نیز چیزى غیر از این نمى‌خواهند و انتظارى غیر از این از آنان نمى‌رود. من به بعضى از مسوولین هشدار مى‌دهم که به شدت باید مراقب بود که خداى نکرده آب به آسیاب دشمنان نریزیم و آنان را با اقوال و جبهه‌گیرى‌هایمان شادمان نگردانیم. به مسوولین و دست‌اندرکاران در هر رده نیز مى‌گویم که شرعاً بر همه شما واجب است که همت کنید تا آخرین رگ و ریشه‌هاى وابستگى این کشور به بیگانگان را در هر زمینه‌اى قطع نمایید که انشاءالله خواهید کرد و اگر مصلحت نظام و اسلام سکوت است، دردمندانه سکوت کنید که اجر سکوت براى پیشبرد اهداف نظام و اسلام به مراتب بیشتر از دفاع از اتهام وابستگى است.

همان گونه که قبلاً گفته‌ام سیاست بازسازى و تشخیص و تعیین اولویت در امر بازسازى مراکز آسیب دیده کشور به عهده سران محترم و متعهد سه قوه و آقاى نخست وزیر است ولى باید توجه داشت که با در نظر گرفتن حجم عظیم کار و ضرورت تسریع در تعیین خط مشى بازسازى و سازندگى، حتماً از نظرات کارشناسان و صاحب نظران خصوصاً هیات دولت و وزرا و کمیسیون‌هاى مربوطه مجلس شوراى اسلامى که چهره‌هاى دلسوز و متعهد و مطلع در آنها فراوانند و نیز از مسوولین هر امرى استفاده نمایند چرا که آنان نیز به خوبى دریافته‌اند که بازسازى و سازندگى جز از طریق تعاون و همفکرى میسر نیست. و این کشور متعلق به اسلام و همه ملت ایران است و همان گونه که در جنگ همه در کنار هم بودند، در صلح و سازندگى هم باید در کنار یکدیگر باشند که انشاءالله مراکز علمى و دانشگاهى نیز در این مساله بزرگ سهیم خواهند بود.

لازم به تذکر است که وزیر و یا مسوول مربوطه نیز در تصمیم گیرى نهایى سران و نخست وزیر صاحب راى مى‌باشند.

اما نکاتى که در بازسازى و سازندگى توجه به آن ضرورى است:

1 - با این که اطمینان داریم که خانواده‌هاى معظم شهدا و جانبازان و اسرا و مفقودین هیچ گاه راضى نشده و نمى‌شوند که در برابر ایثار عزیزانشان که فقط به خاطر خدا و رسیدن به کمال بوده است سخن از رفاه و مادیات به میان آید و همت آنان بلندتر از این مقوله‌هاست، ولى بر دست‌اندرکاران نظام است که همه ذوق و استعداد و توان خود را در هر چه بهتر رسیدن به امور معنوى و مادى و ارزشى و فرهنگى این یادگاران هدایت و نور به کار گیرند و از خدمت بى شائبه و بى منت به آنان دریغ نکنند که هر چه انقلاب اسلامى ایران دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است. من مى‌دانم که بسیارى از خانواده‌هاى عزیز شهدا و جانبازان و اسرا و مفقودین به خاطر مناعت طبع و بزرگوارى و



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 21  صفحه : 37
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست