responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 16  صفحه : 92

در هر جا. حالا، شهربانى حالا از شهربانى زمان محمدرضا بدتر است؟! مثل پاسدارها ما داریم در زمان محمدرضا و در سابق بر او و در طول تاریخ، یک همچو پاسدارهائى ما داریم؟ اگر داریم اطلاع بدهید.

اگر این جمهورى اسلامى و روساى آن از بین بروند به جایش مامور از آمریکا مى‌آید

عمده این است که آقایان یا بى‌اطلاعند و وارد در مسائل نبوده‌اند، یک مسجدى رفته‌اند و یک درسى هم گفته‌اند و دیگر جهات دیگر را به آنها نگفته‌اند، یا مطلعند لکن مى‌خواهند بگویند. شمائى که مى‌گوئید زمان رضاشاه بهتر از حالا بود، در زمان رضاشاه شما چه وضعى داشتید؟ نه شما، مرحوم شیخ ما رضوان الله علیه چه حالى داشت؟ در یک قضیه‌اى که شاید قضیه کشف حجاب بود، مرحوم شیخ رحمه‌الله، مرحوم آقا شیخ عبدالکریم رضوان‌الله علیه یک کاغذى به رضاشاه نوشت و راجع به این معنا تذکرى داد، جواب نداد، نخست وزیر گفت به عرض اعلیحضرت رسید، ایشان گفتند شما خوب است که مشغول کار خودتان باشید. یک دانه پاسبان اگر مى‌آمد در این شهر مذهبى که چقدر جمعیت مذهبى و چقدر اهل علم داشت مى‌آمد، هر کارى با هر یک از شما مى‌کرد احدى صحبت نمى‌کرد. شهربانى حالا مثل شهربانى زمان رضاشاه است، محمدرضا شاه است؟! چرا باید ما قدر نعمت خدا را ندانیم؟ من از آقایان مى‌پرسم بسیار خوب، تمام اینها همه‌شان یک اعوجاجاتى دارند شما اگر اینها خداى نخواسته از بین بروند، حکومت را مى‌دهند دست شما؟ مى‌آیند مى‌گویند آقاى فلان بیائید شما حکومت کنید؟ اگر این جمهورى اسلامى شکست بخورد، به جاى آن یک جمهورى بهتر از این جمهورى مى‌آید؟ سراغ دارید که یک افرادى باشند که بعد از اینکه اینها از بین رفتند آنها بیایند اداره کنند؟ شما مى‌دانید که چشم‌ها دوخته شده بود که چه اشخاصى بیایند و در اینجا حکومت کنند که بدتر از زمان محمدرضا مى‌شد؟ شما مى‌دانید که اگر این جمهورى از بین برود، این مجلس از بین برود، این رئیس جمهور از بین برود به جاى او یک مامورى از آمریکا مى‌آید. ممکن است خیلى هم مقدس ماب باشد، مثل مقدس ماب رئیس شهربانى قم در زمان مرحوم آقاى بروجردى، خیلى هم مقدس ماب باشد، لکن کشور شما را از بین ببرد و آنطور به اسلام سیلى بزند که تا ابد نتواند سرش را بالا کند. مى‌توانید فکر کنید که دارید چه مى‌کنید؟ مى‌شود یک شب بنشینید خودتان فکر کنید که تضعیف این ملت و این دولت و این مجلس و امثال اینها چه لطمه‌اى بر اسلام ممکن است بزند؟

شما کدام ملت را سراغ دارید که با اینهمه زجر و گرفتارى اینطور مستقیم ایستاده باشد

من مدعى هستم که مثل ملت ایران و مجلس ایران و دولت ایران و رئیس جمهور ایران و شوراى قضائى ایران و شوراى نگهبانى ایران و اینها همه و ملت ایران از صدر تاریخ عالم تا حالا نبوده. بهترین عصرها در اسلام، عصر رسول اکرم است. در عصر رسول اکرم آنوقت که مکه بودند حکومتى در کار نبود، آنوقتى که مدینه آمدند و باب حکومت باز شد، شما مى‌دانید که همین‌



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 16  صفحه : 92
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست