responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 14  صفحه : 62

اشتغال به خدمت دارند، که اولاً در امورى که صلاحیت آن را ندارند به هیچ وجه دخالت نکنند که دخالت آنان علاوه بر آنکه از جهت عدم صلاحیت آنان غیر مشروع است از جهت بدبین شدن ملت به روحانیت و در نتیجه جدا شدن ملت از شما که لطمه‌اى بزرگ به اسلام و کشور اسلامى مى‌باشد از گناهان بزرگ و نابخشودنى است. شیاطینى که شما را وادار به این نحو دخالت‌ها مى‌کنند دشمنان سرسخت روحانیت و اسلامند، با این عمل خود نتایج شیطانى گرفته و شما را منزوى و کشور را به تباهى مى‌کشند. دخالت در امور اجرائى، عزل و نصب و امثال اینها به استثناى دخالت کسانى که دولت مستقیماً گماشته است، دخالت غیر مشروع و موجب اختلال در امر کشور و باید از آن اجتناب بشود.

من خوف آن دارم که جوان‌هاى روحانى که مکلف به حفظ آبرو و حیثیت اسلام و روحانیت هستند، به حسب اعمالى که بعضى از آنها ولو با حسن نیت انجام دهند، چهره روحانیت و اسلام را غیر از آنچه هست نمایش دهند. من بیم آن دارم که شیاطینى که براى شکست جمهورى اسلامى با قلم‌هاى مسمومشان نشسته‌اند تا یکى را صد کنند و اعمال بى‌رویه اشخاص را به پاى جمهورى اسلامى محسوب دارند، با فریاد وا اسلاما جمهورى اسلامى را مشوه کنند.

4 - شکى نیست که دخالت‌هاى غیر صحیح بعضى از اشخاصى که به صورت روحانى درآمده‌اند و اشخاصى غیر روحانى که خود را بدون هیچ گونه صلاحیتى در امور کشورى وارد کرده‌اند، زیاد هست. باید مراجع صلاحیتدار از این گونه اعمال شدیداً جلوگیرى کنند و باید نویسندگان و گویندگان ذیصلاحیت در رفع آنها با نصایح برادرانه و انتقاد سالم بکوشند، لکن نه به طور انتقامجوئى و از روى عقده‌هاى درونى و چهره جمهورى اسلامى را واژگونه کردن که خود گناهى بزرگ است، که این گونه برخوردها نه تنها علاوه بر آنکه تأثیر درستى ندارد، داراى عکس العمل نیز مى‌باشد. مع الاسف بعضى از نویسندگان و گویندگان به جاى انتقاد سالم و هدایت مفید، با انتقاد کینه‌توزانه خواهند افراد جامعه را به جمهورى اسلامى بدبین کنند. اینان به جاى انتقاد سازنده به فحاشى پرداخته و به جاى نهى از منکر، خود مرتکب منکر مى‌شوند. خداوند آنان را هدایت فرماید.

5 - من بار دیگر خطر آمریکا را به جهان بخصوص منطقه و ایران گوشزد مى‌نمایم. امروز تمامى آنانى که علیه جمهورى اسلامى ایران متحد شده‌اند، با واسطه یا بدون واسطه در رابطه با آمریکا مى‌باشند. ملت ایران باید با قاطعیت با این خطر بزرگ مبارزه نماید. آمریکا از اینکه دید حمله نظامى توسط یکى از نوکرانش یعنى دولت عراق مردم ما را متحدتر کرد، دوباره دست به تشدید اختلافات داخلى زد. مردم دلیر ایران باید با اتحاد خویش این نقشه شیطانى را هم به دنبال نقشه‌هاى قبل خنثى کنند.

6 - خطر کمونیسم بین‌الملل چیزى نیست که بتوان به سادگى از آن گذشت. گرچه امروز ابرقدرت‌ها زیر عناوین مختلف خون مردم مستضعف را مى‌مکند و به هیچ وجه کارى به نوع تفکر خویش ندارند و آنچه بر ایشان مطرح است مسائل مادى خودشان است ولى خطر کمونیسم از سرمایه‌دارى غرب کمتر نیست و مردم عزیز ایران باید در مقابل دسائس آنها هوشیار باشند.



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 14  صفحه : 62
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست