responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 14  صفحه : 61

نظامى مسلح این است که شما هم اکنون در خدمت اسلام و از جنودالله و محافظین کشور اسلامى باشید. ملت مسلمان ایران از شما قدردانى مى‌کند و شما را از خود و خود را از شما جدا نمى‌داند و اکنون در جهان کشورى نیست که پیوند ملت و قواى مسلحش بدین پایه باشد. قواى نظامى و انتظامى که از طاغوت بریدند و به الله پیوستند، درست در آن زمان که تخلف از طاغوت مساوى با مرگ بود، با تمام توان به صف جانبازان ملت پیوستند و با طاغوت به ستیز پرداختند، دین خود را به اسلام و میهن خود ادا نموده و خداوند متعال را از خود راضى نمودند و یا پاسداران عزیز و تمامى قواى غیر منظم که با پشتیبانى ملت بزرگ انقلاب مقدس را به پیروزى رساندند، امید است همگان در پیشگاه مقدس حق تعالى رو سفید باشند که جمهورى اسلامى را روسفید نمودند.

عزیزان من! توجه کنید که افرادى از خدا بیخبر مى‌خواهند شما را از هم جدا کنند و بدین وسیله ملت را از تمامى شما جدا و سپس انقلاب را به تباهى بکشند و کشور را اسیر ابرقدرت‌ها کنند. با تمام توان از وسوسه‌هاى شیطانى این وابستگان به شرق و غرب بپرهیزید و با آن مبارزه نمائید. قواى مسلح از هر قشرى که هستند، در حالى که باید داراى دید سیاسى باشند و هرگز کورکورانه عمل نکنند، نباید در امورى که سیاست‌بازان در آن دخالت دارند داخل شوند، زیرا اگر در امور سیاسى وارد شوند ناچار کسانى که در فن سیاست ورزیده شده‌اند بین آنان اختلاف ایجاد کرده و هر گروه از آنان را به یک طرف کشیده و شیرازه ارتش را که تنها با انسجام کامل است که مى‌توانند به کشور خود خدمت نمایند از بنیان به هم مى‌زنند و نتیجه نهائى خود را که اسارت کشور است به دست مى‌آورند. شما اى قواى مسلح عزیز که عازم خدمت به میهن خود هستید! با ورود در بازى‌هاى سیاسى ناچار از خدمت به میهن عزیز خود بازمانده و به سوى شرق یا غرب کشیده خواهید شد. بازى‌هاى سیاسى است که شما را به یک گروه نزدیک و از یک گروه دور مى‌سازد و شما را نسبت به یک قشر ملت بدبین مى‌کند و پس از اختلاف ضربه خود را مى‌زند.

امروز تمامى ملت به شما خوشبین و شما را خدمتگزار به میهن و اسلام مى‌داند و از شما پشتیبانى مى‌کند، چنانچه مشاهده مى‌نمائید در پشت جبهه کوچک و بزرگ، زن و مرد، توده‌هاى میلیونى براى پیروزى شما به خدمت و فعالیت مشغولند. امروز گویندگان و نویسندگان به شما علاقه جدى دارند. در صورتى که اشخاص منحرف در بین شما نفوذ کرده تا با گفتار شیطانى خود شما را به روحانیون و متدینین بدبین کنند و شما را از آنان و بالاخره از ملت جدا کنند، بدانید که اینان هیچ مقصودى جز مقاصد شیطانى خویش ندارند. بهوش باشید، شیاطین را از خود برانید و لازم است با تمام توان کوشش نمائید تا بین خودتان خداى نخواسته شکافى واقع نشود. بدانید که قواى مسلح از هم جدا نیستند و همه براى خدا و اسلام و میهن عزیز در جنگ و فداکارى بسر مى‌برند و کسانى که خواهند بین سپاه و ارتش و دیگر اقشار قواى مسلح اختلاف ایجاد کنند به فکر میهن و اسلام نیستند و شما را خداى نخواسته از داخل پوسانده و ضربه کارى خود را مى‌زنند.

3 - تذکر اکید به روحانیونى است که در دادگاه‌ها و کمیته‌ها، جهاد سازندگى و دیگر ارگان‌ها



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 14  صفحه : 61
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست