responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 14  صفحه : 60

و چشم به راه سردى و سستى ملت و پشت نمودن آنان به انقلاب و باز شدن راه براى وابستگان به رژیم ستمکار سابق و در نتیجه براى آمریکاى جنایتکار و دیگر چپاولگران که با حیله‌هاى شیطانى در کمین نشسته‌اند تا از آب گل آلود ماهى بگیرند، ملت معظم باید در حال افزایش انسجام و وحدت کلمه باشد. ملت آگاه ایران امروز شاهد آن همکارى‌هاى عظیم انسانى اسلامى در سرتاسر کشور است و نیز شاهد ایثار مال و جان و عزیزان خود براى پیروزى و راندن کفار بعثى از میهن عزیز خویش است و قلم‌هاى زهرآگین دشمنان آگاه بدخواه و دوستان بى‌توجه تأثیرى در روحیه توده‌هاى میلیونى عظیم‌الشأن ایران و مسلمانان جهان ننموده است. لازم است تذکراتى داده شود:

1 - تذکر متواضعانه‌اش است به حضرات گویندگان و نویسندگان اعم از روحانیون معظم و سایر آقایان مطبوعات و تمامى رسانه‌هاى گروهى. عزیزان من! شما مى‌دانید آنچه که به دست آوردید از نفى طاغوت و جایگزین کردن جمهورى اسلامى به جاى آن، ارزان نبوده است بلکه با خون هزاران جوان مؤمن و هزاران معلول و مجروح که ما باید تا آخر عمر خود را رهین آنان بدانیم، به دست آمده است. این نعمت بزرگ الهى را ارزان از دست ندهید. شما حضرات آقایان که در پیروزى انقلاب سهیم بودید و اسلام و ایران مال خودتان است، سعى کنید قلم‌ها و زبان‌هایتان در خدمت انقلاب و به ثمر رسیدن آن که آزادى و استقلال در سایه جمهورى اسلامى و زیر پرچم توحید و اسلام بزرگ است، باشد. سعى کنید روحیه ملت را تقویت نمائید و در مقابل فحاشى‌هاى منحرفین که براى تضعیف روحیه ملت است بى‌دریغ فعالیت نمائید و از تضعیف اشخاص و یا گروه‌هائى که در خدمت جمهورى اسلامى هستند و تضعیف آنان مستقیماً خدمت به جهانخوارانى است که در کمین نشسته‌اند تا از قلم‌ها و زبان‌هاى شما بهره‌گیرى کنند، بپرهیزید.

انصاف نیست که جوانان عزیز اسلام از ارتش و سپاه و ژاندارمرى و بسیج و شهربانى گرفته تا گروه‌هاى جانباز عشایر و عزیزان شهرها و روستاها در سراسر کشور در خدمت اسلام و مسلمین خون خود را نثار و جان خود را فدا کنند، ما در کنارى بنشینیم و با قلم‌ها و زبان‌هاى خود قلب نورانى آنان را آزار دهیم. انصاف دهید که ما براى اسلام و کشور اسلامى خود چه کرده‌ایم و این جوانان عزیز از خود گذشته، از دانشگاهى تا روحانى و از روستائى تا شهرستانى و از کارگر تا بازارى چه کرده‌اند. از اول انقلاب تاکنون تمام رنج‌ها و زحمت‌ها و جانبازى‌ها بر دوش این طبقات بوده است و آنان ولینعمت ما بوده‌اند.

رهبر ما آن طفل دوازده ساله‌اى است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.

خداوندا! من از پیشگاه مقدس تو عذر مى‌خواهم که کودکان و جوانان عزیز ما خود را فدا کنند و ما بهره‌کشى نمائیم.

2 - تذکر من به ارتشیان و سپاه پاسداران و ژاندارمرى و بسیج و شهربانى و همه نیروهاى غیر -



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 14  صفحه : 60
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست