نام کتاب : منشور جاويد نویسنده : سبحانى، شیخ جعفر جلد : 2 صفحه : 146
است زيرا، انسان نيز بدون ماده پيشين صورى را در ذهن مى سازد، ولى تفاوت در استقلال وعدم استقلال است، خالقيت مستقل مخصوص خدا است، ولى خالقيت وابسته از آن انسان است. و اين حقيقت در بسيارى از نسبتهاى مشترك نيز صادق است، خدا بدون استمداد از كسى خالق است، در حالى كه غير او به اذن و با استمداد از او آفرينش گرى دارد، از اين جهت در مورد حضرت مسيح (عليه السلام)، پس از جمله (تخلق) لفظ (بإِذنى) وارد شده است.
اسم يازدهم: أسرع الحاسبين
اين لفظ در قرآن يك بار، آن هم در وصف خدا وارد شده، چنان كه مى فرمايد: