responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : جهاد در قرآن نویسنده : فرازی حیدری    جلد : 1  صفحه : 129
مقصد خود مأيوس شده، از ادامه نبرد دست نگه مى‌دارند. بدين جهت ضرورى است كه توجيه كافى در مورد نيروهاى رزمنده و ملت پشتيبانى كننده صورت گيرد.
تقويت معنويات و روحيات متعالى در فضاى جامعه از عوامل مهم در ايجاد وحدت در جامعه است؛ زيرا روآوردن به مسائل مادى و هوا و هوس ها، عامل اصلى پديد آمدن نزاع و كشمكش‌هاست. امّا انتشار روحيه معنويت‌خواهى، سبب مى‌شود كه توجه به منافع شخصى كمرنگ شده و دل‌ها به هم نزديك گردند.
هماهنگى و وحدت رويه مسؤولان و توجه به اقشار پايين جامعه نيز در ايجاد وحدت تأثير بسزايى دارد، زيرا غالب مدافعان دين و ملت، از طبقات متوسط و پايين جامعه هستند و توجه به اين اقشار، آنها را دلگرم ساخته و راه نفوذ دشمن را سد مى‌كند.
2- حفظ امنيت داخلى‌ رزمندگان زمانى در عمليات خود بر ضد دشمن موفق مى‌شوند كه با فكرى آسوده به نقشه‌كشى بر عليه دشمن پرداخته و تضمين لازم را براى دريافت كمك و پشتيبانى از پشت جبهه داشته باشند و هر دوى اين امور در گرو تضمين امنيت داخلى كشور است.
پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله به هنگام نبرد احزاب، توجه به امنيت داخلى شهر مدينه نيز داشت و به همين جهت قسمتى از نيروها را براى حفاظت از شهر در مقابل توطئه منافقان و كسانى كه ممكن بود امنيت شهر را بر هم زده و سبب آسيب‌پذير شدن نيروهاى رزمنده گردند، به‌كار گرفت.
هر چند وظيفه حفظ امنيت داخلى كشور، برعهده نيروهاى نظامى و انتظامى مستقر در پشت جبهه‌ها و در داخل شهرهاست امّا نبايد نقش عموم مردم را در اين مهم فراموش كرد. افراد جامعه وظيفه دارند با مراجعه به بسيج و تشكيل ارتش مردمى به حفاظت از شهر و منطقه خود بپردازند. قطع دست افراد شرور و كسانى كه با بر هم زدن امنيت اجتماعى سبب آلوده شدن جو سالم اجتماع مى‌شوند از اهم وظايف مؤمنان است.
3- مقابله با جنگ روانى دشمن‌

نام کتاب : جهاد در قرآن نویسنده : فرازی حیدری    جلد : 1  صفحه : 129
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست