responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : جهاد در قرآن نویسنده : فرازی حیدری    جلد : 1  صفحه : 128
حفظ همبستگى و علاقه به آرمان و نبرد مقدسشان، توطئه‌ها و ترفندهاى دشمن را نقش بر آب مى‌كنند. در غير اين صورت، ذهن آنان از مسائل جنگ و دفاع به مسائل پشت جبهه منصرف شده و در رويارويى با متجاوزان كارآيى لازم را نخواهند داشت. در اين قسمت ازبحث به اهم مسائلى كه براى مقابله با توطئه‌هاى دشمن در نفوذ به پشت جبهه ضرورى است، اشاره مى‌كنيم:
1- پرهيز از تفرقه‌ همان‌گونه كه اتحاد و هماهنگى رزمندگان سبب پيروزى در ميدان نبرد خواهد شد، وحدت نيروهاى مستقر در پشت جبهه نيز نقش تعيين‌كننده‌اى در پيروزى رزمندگان خواهد داشت؛ زيرا وحدت يك ملت سبب ايجاد رعب و هراس در دل دشمنانش شده، اميد دشمن را در رخنه به صفوف آنان به يأس بدل خواهد كرد. به همين دليل وظيفه مؤمنان آن است كه از درگيرى‌هاى داخلى و نزاع و كشمكش‌هايى كه فرصت را براى دشمنان فراهم مى‌آورد پرهيز نمايند و اگر اختلاف سليقه‌اى نيز در بين آنان وجود دارد از راه گفتگو و برخورد مسالمت‌آميز به تفاهم و توافق برسند تا بتوانند همچون يد واحده‌اى در برابر دشمن قيام نموده و به تجهيز لشكر اسلام همت گمارند.
دشمن هر چند گاهى، با ايجاد شايعه و جعل نسبت‌هاى ناروا به مسؤولان، درصدد ايجاد تفرقه در ميان صفوف به هم فشرده مؤمنان در جبهه و پشت جبهه برمى‌آيد. در اين مواقع با هشيارى بايد به شناخت ريشه‌هاى شايعه‌افكن پرداخت و با انعكاس اخبار صحيح و واقعى به مردم، آنها را از واقعيات با خبر ساخت. صميميت و يكرنگى مسؤولين كشور و فرماندهان نظامى با مردم نيز سبب ايجاد رابطه بيشتر و در نتيجه وحدت عمومى در جامعه خواهد شد.
تبيين اهداف جنگ و انگيزه متجاوزان نيز از مسائل لازمى است كه براى پديد آمدن روح وحدت در جامعه ضرورى است زيرا با مشخص نشدن آن، عزم همگانى براى ادامه نبرد تا رسيدن به پيروزى نهايى و دفع شر متجاوزان حاصل نمى‌شود و گروه‌هاى مختلف در مقاطع گوناگون به گمان اينكه ديگر نيازى به ادامه جنگ نيست و دشمن از رسيدن به‌

نام کتاب : جهاد در قرآن نویسنده : فرازی حیدری    جلد : 1  صفحه : 128
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست