responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ماهنامه موعود نویسنده : مؤسسه فرهنگى هنرى موعود عصر    جلد : 95  صفحه : 29

يهوديان سربسته رموز خاص را آموختند و سپس آنها را در پنج كتاب «عهد عتيق» (اسناد پنج‌گانه) جاى دادند. امبرتواكو اضافه مى‌كند كه شواليه‌هاى معبد هم از خاخام‌هاى كاباليست اورشليم آموختند: «فقط گروه اندكى از خاخام‌ها كه در فلسطين باقى ماندند، از راز آگاه بودند ... و بعدها شواليه‌هاى معبد آن را از آنان آموختند ...».

شواليه‌هاى معبد با پذيرش مفاهيم كابالا طبيعتاً با بنياد مسيحى حاكم بر اروپا سر ناسازگارى يافتند. امّا اين ناسازگارى با نيروى مهمّ ديگرى مشترك بود؛ يهوديان.

دن براون در رمان معروف خود «رمز داوينچى» (كه فيلم آن را در سال 2006 ران هاوارد با فيلمنامه‌اى از آكيوا گلدزمن به روى پرده برد و در همان زمان آن را در ماهنامه فيلم‌نگار به تفصيل مورد تحليل و بررسى قرار دادم) پرده از ارتباطات انجمن برادرى يهود و خانقاه صهيون با شواليه‌هاى معبد برداشته و آنها را نگهبان راز جام مقدس و نسل عيسى مسيح و مريم مجدليه براى ظهور مسيح حقيقى (همان نقطه مشترك يهوديان و اوانجليست‌ها) مى‌داند كه به نوعى وجه ظاهرى اعتقادات صهيونيسم به شمار مى‌آيد.

در بخشى از كتاب فوق آمده است: «خانقاه صهيون را پادشاه فرانسه با نام گادفرى دبويلون (از فرماندهان جنگ‌هاى صليبى) پس از فتح اورشليم بنياد نهاد. او ادعا كرد كه راز مهمى در اختيار دارد؛ رازى كه از آغاز مسيحيت در خانواده او حفظ شده است. او از ترس اينكه مبادا با مرگش اين راز به گور سپرده شود، انجمن اخوت يا خانقاه صهيون را تأسيس كرد تا آن راز را براى نسل‌هاى بعدى حفظ كند. در طول آن سال‌ها، خانقاه به سندهايى كه در ويرانه‌هاى معبد هرود مخفى شده بود، دست يافت؛ همان معبدى كه معبد سليمان روى آن بنا شده بود ... آنها باور داشتند كه اهميت اين سندها به حدى است كه كليسا براى دستيابى به آن از هيچ كوششى فروگذار نخواهد كرد ... به همين خاطر ارتشى مسلح متشكل از نُه شواليه تشكيل دادند كه به شواليه‌هاى معبد معروف شدند ...».

يادمان باشد كه ياران حلقه در «ارباب حلقه‌ها» اعضاى محفل ققنوس در قسمت پنجم هرى پاتر و شواليه‌هاى اصلى جداى در جنگ‌هاى ستاره‌اى نيز نُه نفر بودند!

امروز صهيونيسم جهانى كه به زعم خود قضيه فلسطين را خاتمه يافته تلقى مى‌كند، نوك حمله خود را به طور خاص متوجه ايران اسلامى كرده است. عزرائيل شامير، روشنفكر يهودى در بخش ديگرى از سخنان خود در همايش «ثبات در اوراسيا»، با اشاره به همين مطلب، مى‌گويد: «عمليات افغانستان و نقشه حمله به عراق سال‌ها پيش طراحى شده و تنها بخشى از طرح عظيمى است كه از سوى لابى پر قدرت صهيونيست‌ها در آمريكا آماده شده است». او مى‌افزايد: «لابى يهود در آمريكا قصد دارد منطقه وسيعى از پاكستان تا عربستان، كه ايران را نيز در بر مى‌گيرد، به صورت منطقه امنى درآورد و حاكميت آن را به اسرائيل بدهد ...»

امروز از زبان هال ليندسى از رهبران صهيونيست‌هاى انجيلى آمريكا در كتاب نبرد نهايى به صراحت درباره ضرورت وقوع جنگ آرمگدون مى‌شنويم و سخن از بمباران اتمى ايران و ساير كشورهاى مسلمان منطقه به ميان مى‌آيد. امروز در فيلم‌هايى مانند رمز داوينچى گفته مى‌شود كه تغيير هزاره و رفتن از برج حوت به برج حمل، زمان افشاى راز خانقاه صهيون در پيشواز از مسيح دوم بوده است. امروز صدها كانال تلويزيونى و ماهواره‌اى وابسته به اوانجليست‌ها تبليغ نبرد آرمگدون را سرلوحه خود قرار داده‌اند و بيش از نيمى از آثارى كه از كارخانه هاليوود بيرون مى‌آيد فيلم‌هايى درباره آخرالزمان و آرمگدون و ظهور مسيح بن داوود است و جنگ با ضدّ مسيح و وحشت و تاريكى كه از اين بابت دنيا را فراخواهد گرفت و دو سوم مردم كره ارض از ميان خواهند رفت و جهان به ويرانه‌اى بدل خواهد شد تا مسيح موعود اين حضرات نزول اجلال بفرمايند. امروز حتى سينماى غرب نيز كه در چنبره كمپانى‌هاى صهيونيستى است، آرايش آخرالزمانى گرفته است.

به نقل از وبلاگ نويسنده‌

نام کتاب : ماهنامه موعود نویسنده : مؤسسه فرهنگى هنرى موعود عصر    جلد : 95  صفحه : 29
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست