بعضى از فيلمهايشان قبل از يازده
سپتامبر نشان دادهاند؛ پاسخهايى گوياتر و واقعىتر دريافت مىكردم.
فيلمهاى پيش از 11/ 9
فيلم: ويروس ماشين (1984)
دقيقه: 01: 08: 58
صحنه: زاك كاليگان همراه جيزمو سوار
ماشين مىشود و آن را با موفقيت روشن مىكند. راديو روشن مىشود و نشانگر قرمز آن
بين 9 و 11 است.
فيلم: روزاستقلال (1996)
دقيقه: 00: 41: 22
صحنه: هنگامى كه هواپيما، رئيس جمهور
و خانوادهاش را از صحنه دور مىكند، جف گلدبلوم لپ تاپى را باز مىكند تا شمارش
معكوس را ببيند. هنگامى كه دوربين نماى كلوزآپ مىگيرد لحظه
9: 11: 01 نشان داده مىشود.
فيلم: صلح طلب (1997)
دقيقه: 01: 28: 42
صحنه: جورج كلونى و نيكول كيدمن در
تعقيب تروريست يوگسلاويايى هستند كه پروازش در فرودگاه جى اف كى نيويورك به زمين
مىنشيند. كلونى از پله برقى پايين آمده و نگران اطراف را نگاه مىكند. پشت سرش
صندلىهاى شماره 9 و 11 پيداست.
فيلم: دشمن ملّت (1998)
دقيقه: 01: 28: 06
صحنه: جين هكمن، ويل اسميت را به
خانهاش مىبرد تا اطلاعات شخصى جان ويتز را از رايانه بگيرند. هكمن مىخواند: «توماس برايان رينولدز، متولد 40/ 11/ 9».
فيلم: روگراتها در پاريس (2000)
دقيقه: 00: 02: 22
صحنه: چاكى در جشن عروسى دارد
مىرقصد كه بند كفشهايش گره مىخورد. همراه با ضربات موسيقى شروع به شمردن
مىكند: «نه، يازده، دوازده ...»
فيلم: قاچاق (2002)
دقيقه: 00: 02: 17
صحنه: در سكانس ابتدايى ماشين حمل
مواد چپ مىكند و پليس آن را مىگيرد. وقتى جعبههاى مواد را بر مىدارند، روى هر
كدام عدد 911 نوشته شده است.
فيلم: وطن پرست (2000)
دقيقه: 1- 00: 03: 25 و 2- 00: 03:
59
صحنه: 1- مل گيبسون صندلى را كه
ساخته است وزن مىكند و مىگويد: «نه پوند و يازده اونس. خوبه، خيلى خوبه». 2- صندلى را به زمين مىگذارد
و روى آن مىنشيند امّا صندلى وزن او را تحمل نمىكند و مىشكند. او با ناراحتى
صندلى را به سمت ديوار جايى كه بقيه صندلى شكستهها قرار دارند، پرت مىكند.
توطئه يا تصادف
نظر شما چيست؟ توطئهاى در كار است
يا اين تنها يك تصادف زمانى ساده است؟ عده بىشمارى از مردم، كه تعدادشان هم روز
به روز بيشتر مىشود، بر اين باورند كه دستهايى در كار است. مظنونان اصلى آنها
نيز انجمنهاى مخفى هستند كه سالهاست بر ضدّ مردم آمريكا و انگليس توطئه مىكنند.[1]
از جمله اين انجمنها، سازمانهاى
مذهبى يا ظاهراً مذهبى و دستگاههاى دولتى مانند فراماسونرىها(Masons) ، ايلوميناتى(Illuminati) ، اوپوس دى(Opus Dei) ، اسكال اند بونز(Skull Bones) ، جامعه يسوعيان(Jesuits) ، سازمان اطلاعات و جاسوسى آمريكا(CIA) ، اداره آگاهى فدرال(FBI) و داره امنيت ملى(NSA) را مىتوان نام برد. اينها را اضافه كنيد به
گروههاى بسيار ديگرى كه به صورت كاملًا مخفيانه و سرّى برضدّ مردم آزادى خواه غرب
فعاليت مىكنند.
اين گروههاى شرير در تلاشند تا با
قدرت و نفوذ خطرناك خود، كه از طريق سكوت مرموز و كتمان فعاليتهايشان به دست
آوردهاند، نظامهاى اجتماعى و سياسى خاص را متزلزل كرده و برنامههاى پنهان خود
را پيش برند. اين سركوب خائنانه و وقيحانه كار را به جايى كشاند كه رئيس جمهور
آمريكا، جان اف كندى، شخصاً در سخنرانى خود در نشست انجمن ناشران مطبوعاتى آمريكا
به شدت از آن انتقاد كرد. كسى كه قتلش خبر از توطئه و آشوب مىداد و بر آن در
بالاترين سطوح دولت، سرپوش گذاشته شد:
خودِ كلمه «پنهانكارى»، در جامعهاى آزاد و باز، منفور است؛
ملت ما در سرشت خود و سرنوشت خود مخالف انجمنهاى مخفى، سوگندهاى پنهانى و جلسات
سرّى بوده و هست. ما سالها پيش دريافتيم كه خطرات پنهان كارى غير ضرورى و افراطى
حقايق درست، به مراتب بيشتر از خطراتى است كه براى توجيه كتمان آنها مىشماريم.»[2]
در كنار قدرت سياسى، اين گروهها «نفوذ زيادى هم بر رسانههاى جهان» دارند؛
كه البته اعمال آن از همه جا بيشتر بر پايتخت رسانهاى جهان هاليوود، احساس
مىشود![3]
دكتر ربكا كرلى در مصاحبهاى تلفنى
با برنامه وايزيگوت، از نفوذ پنهانى يكى از اين گروههاى خائن در هاليوود پرده
برداشت:
«وقت آن رسيده كه در مورد فراماسونرها روشنتر صحبت كنيم ... زيرا اين طور
كه معلوم است هر چه بيشتر به ما مىگويند كه در مراسم و تشريفات عجيب و غريب خود
چهها مىكنند، راحت تر هم از جواب پس دادن طفره مىروند ... در وهله اوّل از طريق
فيلمهاى علمى- تخيلى با آنها آشنا مىشويم ... چنين فيلمهايى را مىشناسيد، مثل «تئورى توطئه» و همين طور بسيارى از
فيلمهاى مل گيبسون؛ و ظاهراً در اين فيلمهاست كه پى مىبريم واقعيت چيست. حال
مردم بايد بفهمند كه آنها چه طور از مجازات در امان مىمانند.»[4]
با توجه به اينكه هاليوود، به دستور
مقامات دولتى، نظامى و اطلاعاتى فيلمنامههايى را تغيير داده، خطوط اصلى داستانها
را اصلاح كرده و حتّى تاريخ را بازنويسى كرده است؛ ديگر شكى نمىماند كه تعدادى از
اعضاى اين گروهها به جمع