از جمله خطب
آن حضرت است كه مشتمل است بدو فصل يكي در بيان وجه تسميه شبهه مىفرمايد كه:
بدرستى نام نهاده شد شبهه بشبهه بجهة آنكه آن شباهت دارد بحق پس أما دوستان خدا پس
روشنى ايشان در آن شبهه نور يقين است، و راه نمائى ايشان قصد راه راست است، و أما
دشمنان خدا پس خواندن ايشان در امور مشتبه گمراهى است و ضلالت، و دليل ايشان كورى
است و عدم بصيرت فصل دوم در تذكير موت مىفرمايد: پس نجات نيافت از مرگ كسى كه
ترسيد از او، و عطا نشد بقا بر كسى كه دوست داشت آنرا، بلكه مآل هر دو أجل است پس
هر كه راه خدا گزيد به بهشت و نعيم رسيد، و هر كه راه دشمنان خدا اختيار نمود
گرفتار عقوبت و جهنم گرديد.
و من خطبة
له 7
و هى التاسعة
و الثلاثون من المختار في باب الخطب خطب بها في غزاة النّعمان بن بشير بعين التّمر
على ما تعرفها إن شاء اللّه قال: