responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : رساله توضيح المسائل نویسنده : منتظري، حسينعلي    جلد : 1  صفحه : 94
بنابراحتياط بعد از داخل شدن صبح - اگر خون ادامه داشته - دوباره غسل و وضو را بجا آورد.

مساله 470- اگر خون استحاضه پيش از وقت نماز بيايد - گرچه زن براي آن خون وضو و غسل را انجام داده باشد- بنابراحتياط واجب چنانچه خون ادامه داشته بايد در موقع نماز وضو و غسل را بجا آورد.

مساله 471- اگر مستحاضه بداند يا احتمال دهد كه پيش از گذشتن وقت نماز بكلي پاك مي‌شود يا به اندازه خواندن نماز خون قطع مي‌شود، بنابراحتياط واجب بايد صبر كند و نماز را در وقتي كه پاك است بخواند.

مساله 472- اگر بعد از وضو و غسل خون در ظاهر قطع شود و مستحاضه بداند كه اگر نماز را تاخير بيندازد به مقداري كه بتواند وضو و غسل و نماز را بجا آورد بكلي پاك مي‌شود، بنابراحتياط واجب نماز را تاخير بيندازد و موقعي كه بكلي پاك شد دوباره وضو و غسل را بجا آورد و نماز را بخواند.

مساله 473- مستحاضه اگر بداند از وقتي كه مشغول وضو يا غسل شده خوني از او بيرون نيامده و بعد از نماز هم خون در داخل مجرا نيست و بيرون نمي آيد، مي‌تواند خواندن نماز را تاخير بيندازد.

مساله 474- مستحاضه كثيره يا متوسطه وقتي بكلي از خون پاك شد بايد غسل كند، ولي اگر بداند از وقتي كه براي نماز سابق مشغول غسل شده ديگر خون نيامده، لازم نيست دوباره غسل نمايد.

مساله 475- مستحاضه قليله پس از وضو و مستحاضه كثيره و متوسطه پس از وضو و غسل بايد بلافاصله مشغول نماز شوند، ولي گفتن اذان و اقامه و خواندن دعاهاي پيش از نماز و انجام كارهاي مستحب در نماز اشكال ندارد.

مساله 476- اگر مستحاضه بين غسل و نماز فاصله بيندازد بايد دوباره غسل كند و بلافاصله مشغول نماز شود، ولي اگر بعد از غسل خون خارج نگردد غسل ديگر لازم نيست .

مساله 477- اگر خون استحاضه جريان داشته باشد و قطع نشود، چنانچه براي او ضرر نداشته باشد بايد پيش ازغسل و بعد از آن به وسيله پنبه از بيرون آمدن خون جلوگيري كند تا نماز او تمام شود، و چنانچه كوتاهي كند و خون بيرون آيد بايد غسل و وضو و نماز خود را دوباره بجا آورد.

مساله 478- اگر در موقع غسل خون قطع نشود غسل صحيح است، ولي اگر در
نام کتاب : رساله توضيح المسائل نویسنده : منتظري، حسينعلي    جلد : 1  صفحه : 94
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست