نام کتاب : لوامع صاحبقرانی مشهور به شرح فقیه نویسنده : علامه مجلسی جلد : 8 صفحه : 159
برگردند به شهرهاى خود و نايستند تا آن كه حجرا به جا آورند
عمره ايشان مفرده مىشود و بنا بر مشهور مىبايد كه طواف نساء به جا آورد و اگر در
ماه رمضان عمره را به جا آورد اگر چه محض احرام باشد و باقى افعال را در ماه شوال
يا پيش از ماه رمضان به جا آورد و بايستد تا وقت حج به آن عمره حج تمتع نمىتواند
كرد بلكه مجاوريست كه عمره مفرده به جا آورده است پس اگر خواهد كه حج تمتع كند
مىبايد كه عمره ديگر در ماههاى حج به جا آورد بقصد عمره تمتع، و بيرون رود بيكى
از مواقيت مثل وادى عقيق به آن كه از ذات عرق بيرون رود چون مذكور شد كه ذات عرق
ميقات عمره است يا در گذرد بسوى عسفان از راه مدينه مشرفه كه آن نيز ميقات عمره
است و احرام بگيرد بقصد عمره كه تمتع كند به آن بسوى حج يعنى بعد از عمره محل شود
و از زنان و جامه و بوى خوش بهره يابد تا وقتى كه احرام بحج گيرد، و اگر خواهد كه
حج افراد به جا آورد هر گاه حج تمتّع را كرده باشد يا از جمعى باشد كه حج افراد يا
قرآن بر ايشان واجبست بايد كه بيرون رود به جعرانه كه آن نيز ميقاتست و از آنجا
محرم شود بحج افراد
و روى عمر بن يزيد عن
ابى عبد اللَّه صلوات اللَّه عليه قال من اعتمر عمرة مفردة فله ان يخرج إلى اهله
متى شاء الّا ان يدركه خروج النّاس يوم التّروية
و به اسانيد صحيحه
منقولست كه حضرت امام جعفر صادق صلوات اللَّه عليه فرمودند كه هر كه عمره مفرد به
جا آورد مىتواند كه به خانه خود رود بعد از اتيان به عمره هر وقت كه خواهد مگر آن
كه بماند تا روز هشتم ذى الحجه و ببيند كه مردمان متوجّه منى مىشوند در اين صورت
مستحب مؤكد است كه حج به جا آورد و آن عمره مفرده عمره تمتع مىشود اگر در ماههاى
نام کتاب : لوامع صاحبقرانی مشهور به شرح فقیه نویسنده : علامه مجلسی جلد : 8 صفحه : 159