نام کتاب : جلوههای اعجاز معصومین نویسنده : راوندی، قطب الدین جلد : 1 صفحه : 721
با آن كوهها و شهرها را انتقال داد.
اما اينكه مىگويند:
قبولكنندگان معجزات پيامبران توانائيهاى مردم را امتحان نكردند تا آخر، پاسخش اين
است و همچنين هيچ يك از منكرين پيامبران طبايع عالم را امتحان نكردهاند و
نمىدانند در آن چيست تا بدانند كه تمام حيوانات از حلقشان مىميرند و هيچ حيوانى
نيست كه نميرد و هميشه بماند و تغيير هم پيدا نكند و شايد در عالم آتشى هست كه
نسوزاند؛ زيرا اگر قواى عالم را امتحان نكرده و به خواصّ و پنهانيهاى آن آگاه
نشدند، لازم مىآيد تمام حقايق قلب شوند و باطل گردند.
(1)
سخنان منكرين نبوّت و
امامت
(2) بدان كه منكرين
پيامبران دو گروه هستند: يك گروه ملحدين و دهريين و گروهى موحدين براهما. و ما
فيلسوفان را هم از ملحدين و دهريين مىدانيم كه اجتماع كردند بر باطل كردن پيامبرى
پيامبران و انكار معجزات آنان و تبديل آنها تصريحا يا تلويحا و گمان كردند تصحيح
كار پيامبران منجر مىشود به اين كه كار و تأثير طبيعتها را باطل بدانيم كه اين هم
نمىشود. و تمامى آنان در معجزات پيامبران و امامان اشكال كردهاند حتى اينكه
گفتهاند در قرآن تناقض و اختلاف است و اخبارى يافتهاند كه مىگويند مخبرين اينها
بر خلاف آن اخبار هستند.
از جمله آنهاست آيه: لَنْ
يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا[1]، آنگاه
مىگويند: شما خود مىگوييد كه «يحيى بن زكريا» را يكى از پادشاهان كشت و سر پدرش
زكريّا را با ارّه بريدند، علاوه خيلى از مؤمنينى داريم كه به دست كفار كشته شدند.
و نيز در قرآن آمده است: إِنْ
يَكُونُوا فُقَراءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ[2] در حالى كه عده زيادى
از مردم ازدواج كردند ولى فقير ماندند و يا اصلا بر فقرشان افزوده شد.