نام کتاب : جلوههای اعجاز معصومین نویسنده : راوندی، قطب الدین جلد : 1 صفحه : 597
تخصيص بردار نيست؟ در پاسخ مىگوييم: بين ما و آنان در اين
مسأله از جهات فراوان (مختلف) تفاوت مىباشد:
اوّل اينكه: حضرت موسى و
عيسى- 8- همان طور كه آنان قائلند و ما قائليم، امر به تصديق انبياى
بعد از خود كردهاند و خبر و بشارت دادند از پيامبر ما- 6-
(1) دوّم اينكه: همه آنان يعنى يهوديها و مسيحىها به بودن پيامبرانى بعد از موسى
و عيسى- 8- اعتراف دارند در حالى كه پيامبر ما- 6- فرمود: «بعد از من پيامبرى نيست» و اين كلام به طور قطع و جزم صريح مىباشد.
و هر كس كه كلام حضرت را شنيد، مقصود حضرت را نيز فهميده است كه اين كلام عام و شمول
دارد. و در آن هيچ وجهى از تخصيص وجود ندارد. و همانا حضرت فرمود: «بعد از من
جانشينانى هستند كه به تعداد برگزيدگان بنى اسرائيل مىباشند».
و همچنين فرمود: «بعد از
من دروغگويان زيادى خواهند بود».
و در روايت ديگر فرمود:
«بعد از من هنگام نزديك شدن ساعت (قيامت) سى نفر دجال و خونريز ظاهر مىشوند». ولى
حضرت نفرمود: بعد از من پيامبرى صادق خواهد آمد.
سوّم اينكه: وقتى آنان
كلام موسى و عيسى- 8- را نقل مىكنند، ترجمه كلام آنان را مىگويند
چون لغت و زبان آنان غير از لغت و زبان ماست و در مترجم، خطا، غلط و سهو جايز است!
چهارم اينكه: مسلمانان متفق القول هستند كه بعد از رسول خدا- 6- پيامبرى نيست و دليل آورديم بر اينكه: «عدم وجود پيغمبر بعد از پيامبر ما»
عام است و شمول دارد و تخصيص بردار نيست؛ چون در ميان مسلمانان در هر زمانى معصوم
وجود دارد، ولى در ميان اهل كتاب، امروزه معصوم نيست.
پنجم اينكه: ممكن است در
دلايلى از آيات قرآن كريم در موارد مختلف از آن آورده شود؛ مانند قول خداى متعال:
«اوست خدايى كه در ميان مردمى (كه
نام کتاب : جلوههای اعجاز معصومین نویسنده : راوندی، قطب الدین جلد : 1 صفحه : 597