responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 83

مهم‌تر از مسائل جنسى است، به خنثى كردن پيام قدرتمند و رايجى كه مى‌گويد تنها مسائل جنسى دختران مى‌تواند آنها را جذاب، خواستنى و با ارزش كند، كمك مى‌كنند. والدين با پافشارى بر اينكه دختران بايد دختر بمانند و به سوى مسائل جنسى زودرس هل داده نشوند، پناهگاهى براى دختران آماده مى‌كنند كه مى‌توانند در آن‌جا با سرعت مخصوص به خودشان رشد كنند.

دين مى‌تواند اثرات نمايش‌هاى رسانه‌ها را نيز خنثى كند. ال. ام. وارد[1]، دريافت كه ديندارى اثرات استفاده زياد از رسانه‌ها بر كاهش عزت نفس را در بين نوجوانان سياه پوست كم مى‌كند. تأثيرات منفى استفاده زياد از رسانه‌ها بر عزت نفس، تنها در كسانى كه دينداريشان در سطح پايينى است ديده مى‌شود.

احساس نافذتر و بيشتر از معنويت يا عمل معنوى، در هدايت خود، مى‌تواند عاملى براى مقاومت باشد. همان‌طور كه خيلى از زنان آفريقايى آمريكايى استفاده از عبادت و معنويت را براى مقاومت در برابر نژاد پرستى و يا رها شدن از خشونت جنسى دوران كودكى مفيد بر مى‌شمارند، بنابراين دختران همه نژادها، ممكن است براى حفظ خودشان از بعضى اثرات شى‌ءبينى و «ايجاد كردن ديدگاه جنسى»، برمعنويت تكيه كنند.

عمل‌گرايى فعاليت‌هاى اجتماعى والدين و خانواده‌ها

انجام اقداماتى توسط والدين و خانواده‌ها، مى‌تواند بر مواجهه با تصاوير داراى ديدگاه جنسى از دختران تأثير داشته باشد.

در واكنش به نامه‌هاى جمعى عامه مردم كه توسط تشكل‌هاى «دوران كودكى فارغ از مسائل تجارى» و «پدران و دختران» راه افتاده بود، خط توليد طراحى شده برمبناى گروه موسيقى «پوسى كت دالز»[2]، گروهى كه به خاطر شعرهاى داراى ديدگاه جنسى آهنگ‌هايشان و نوع رقص جنسى‌شان شناخته شدند، متوقف شد. اميد است كه فشار متمركز و مداوم بر منابع حقوقى «ايجاد كردن ديدگاه جنسى»، منجر به موفقيت‌هاى اين‌چنينى شود.

روش سوم: كار كردن مستقيم با دختران و گروه‌هاى آنان براى مقاومت كردن‌


[1] -L .M .Ward

[2] 2-Dolls Pussycat : نام يك گروه معرف موسيقى است كه با شعرهاى خيلى جنسى آهنگ‌هايشان، نوع رقص جنسى‌شان و لباس‌هاى تحريك‌كنندشان شناخته شده‌اند

نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 83
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست