نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل جلد : 1 صفحه : 84
روش ديگر براى كاهش تأثير «ايجاد كردن
ديدگاههاى جنسى»، ترغيب دختران به تبديل شدن به فعالينى است كه درباره
جايگزينهاى خودشان صحبت كنند و آنها را رشد دهند. مهمترين مثالهاى اين روش،
مجلات (مجلات خانگى كه به صورت پرينت شده و يا بر روى سايت، توزيع مىشوند)،
بلاگها (وبلاگهايى كه توسط افراد نوشته مىشوند)، كتابها و وبسايتها هستند.
يكى از جذابترين ويژگىهاى اين جايگزينها اين است تا آنها ميدانى را فراهم
مىكنند كه به دختران بياموزند كه تصاوير داراى ديدگاه جنسى كه توسط جامعه و
شركتها ارائه مىشوند را به صورت منتقدانه بررسى كنند.
اسچيلت[1] (2003)،
33 مجله كه توسط دختران توليد شده بودند را بررسى كرد تا بفهمد كه چگونه دختران از
اين وسيله براى كشف كردن، ساختن و تجربه زندگيشان استفاده كردند. وقتى دختران به
جاى خريد يك محصول در بازار، مجلهاى را ايجاد مىكنند، آنها به جاى مصرف كننده
بودن، توليد كننده فرهنگى مىشوند، تجربهاى كه آنها را قادر مىسازد كه منتقدان
فرهنگى مؤثرترى باشند.
صفحات وب (وبلاگها و بلاگها) كه دامنه وسيعى از موضوعات و
ديدگاهها را منعكس مىكنند، يك شكل ارتباطى در حال رشد در بين استفاده كنندگان
بزرگسال و نوجوان از كامپيوتر هستند. صفحات وب، چه توسط بزرگسالان ايجاد شده باشد
و چه توسط نوجوانان، مىتواند براى دختران، جايگزينهايى براى آنچه در رسانههاى
همگانى مىبينند باشد و نيز استراتژىهايى براى مقاومت فراهم كند كه شامل بازشناخت
فرآيندهاى فرهنگى داراى ديدگاه جنسى همراه با توصيف احساسات مربوط است. (به عنوان
مثال: خجالت، عصبانيت) وبسايتهاى زيادى وجود دارد كه انتقادهاى صريحى در مورد
رسانهها ارائه مىكنند. اين وب سايتها كه گروههاى خاص دختران در معرض آنها
هستند اختصاص به گروههاى خاصى از دختران دارند (به عنوان مثال: دختران يك نژاد
خاص) و شكلهاى خاصى از شىءبينى را مستند مىكنند.
با وجود اينها، همه وبسايتهاى در مورد دختران، با هم يكسان نيستند.
وبسايتهايى با اسامى كه خود را حامى دختران نشان مىدهند نيز مىتوانند جائى
براى بازنويسى جنبههاى مختلف و شىءبينى از طريق تبليغات و محتواى اين سايتها
باشند. وب، پتانسيل خيلى زيادى براى ترغيب دختران به انتقاد از فرهنگ و كشف
پيامهاى فرهنگى دارد. اما وب، به عنوان شكلى از رسانه، بايد با يك ديد منتقدانه
دنبال شود.