responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 44

دهنده جنسى بيشترى را مى‌شنوند. در نتيجه، اين تجربيات منجر به اين مى‌شود كه دختران احساس خجالت زيادى درمورد بدنشان را تجربه كنند.

شكل‌هاى خيلى مخرب «ايجاد كردن ديدگاه جنسى» شامل سوء استفاده جنسى و روسپيگرى و يا قاچاق جنسى شدن است. برآوردهاى ميزان شيوع سوء استفاده جنسى كودكان، به خاطر تفاوت‌هاى روش‌شناختى تا اندازه‌اى با هم اختلاف دارند (به عنوان مثال، چگونه سوء استفاده جنسى تعريف مى‌شود). با وجود اين، تحقيقات مربوط به همه‌شناسى و ديگر تحقيقاتى كه بيانگر سطح ملى‌اند، عموماً ميزان شيوع (سوءاستفاده جنسى) در دوره زندگى را براى زنان،% 25-% 15 قرار مى‌دهند در حالى‌كه مردان كمتر سوءاستفاده جنسى را تجربه مى‌كنند.

در روسپيگرى بنا به تعريف آن، دختران و زنان، شى‌ء جنسى- مى‌شوند و با آن‌ها به عنوان كالاهاى جنسى رفتار مى‌شود. روسپيگرى در مورد دختران زير 18 سال، از لحاظ قانونى سوء استفاده محسوب شده و عنوان استثمار جنسى تجارى كودكان و يا روسپيگرى كودكان بر آن اطلاق مى‌گردد. بيشتر زنان فاحشه بالاى 18 سال، وقتى يك نوجوان بودند شروع به فاحشه‌گرى كردند. در يك تحقيق نادُن‌[1]، كاورُلا[2] و اسكلودرمن‌[3] (1998)، دريافتند كه 89% پاسخ‌دهندگانشان قبل از 16 سالگى شروع به روسپيگرى كرده بودند. دشوار است كه تعداد دقيق دخترانى كه در حال حاضر فاحشه هستند را تشخيص دهيم. اما يك تحقيق با چند روشى كه توسط استر[4] و وينر[5] (2001)، انجام شد، برآورد كرد كه هر سال بين 000/ 325 و 000/ 244 كودك و نوجوان آمريكايى، در معرض خطر قربانى استثمار جنسى تجارى شدن قرار دارند. سوء استفاده جنسى دوران كودكى، دختران را در معرض خطر روسپيگرى قرار مى‌دهد.

عوامل درون‌روانى‌

خيلى از والدين نيز مانند فروشندگان، به احتمال زياد اين بحث را مطرح مى‌كنند كه دختران، لباس‌ها و لوازمى را مى‌خواهند كه آنها را سكسى كند و دشوار است كه نوجوانان و دختران كوچك‌تر را متقاعد نماييم كه انتخاب‌هايى بكنند كه كمتر جنسى شده باشند. هنگامى كه دختران فعالانه در يك فرهنگ مصرف كننده مشاركت‌


[1] -Nadon .

[2] -Koverola .

[3] -Schludermann .

[4] -Ester .

[5] -Weiner .

نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 44
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست