نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل جلد : 1 صفحه : 43
اطمينان از مطابقت با ايدهآلهاى باريك
اندامى و سكسى بودن، كنترل مىكنند و براون[1]
(2003)، دريافت كه دختران نوجوان از دخترانى كه به طور منفى داراى ديدگاه جنسىاند
و آنها را به عنوان يك تهديد مىدانند، انتقام مىگيرند. (به عنوان مثال، با زدن
برچسب هرزه به آنها). خيلى از محققان اين بحث را مطرح كردهاند كه امروزه دختران،
محبوبيت را با جذابيت جنسى معادل مىدانند و رفتار كردن به طرز جنسى را گذرگاهى
براى قدرت مىدانند. در واقع، تحقيق قبلى نشان داده كه محبوبيت دختران تا
اندازهاى بر پايه جذابيت جسمى و بلوغ زودرس اجتماعى در خصوص علاقه به پسران قرار
دارد. تحقيق نژادگرايانه مرتن[2] (2004)،
در مورد دختران (اكثراً سفيد پوست) كلاس سوم دبيرستانى در حومه شيكاگو نيز از اين
نظر حمايت مىكند. او دريافت كه محبوبيت، دختران را ملزم مىكرد كه زنانگىاى را
بسازند كه بر جذابيت جسمى تمركز داشت و «بر نگاه خيره مردانه تأكيد مىكرد».
مزاحمت جنسى توسط پسران و مردان، يك بخش عادى مدرسه و زندگى كارى
است. در تحقيقى، 63% دختران «اغلب اوقات» و يا «بعضى اوقات»، تجربه مزاحمت جنسى را
گزارش كرده بودند. معمولترين شكل مزاحمت، جوكها، نظرات، ژستها و يا نگاههاى
سكسى بودند؛ شايعترين شكل بعدى به صورت جنسى لمس كردن يا گرفتن يك قسمت از بدن
است. 90% دخترانى كه مزاحمت جنسى جسمى را گزارش كرده بودند، توسط يك دانشآموز
اذيت شده بودند، 45% آنها توسط كسى كه سابقاً دانشآموز بوده و 6% آنها توسط يك
معلم اذيت شده بودند.
به نظر مىآيد همسالان از طريق تفسيرها و ارزيابىهاى جنسى در «ايجاد
ديدگاه جنسى در مورد دختران»، نقش خيلى مستقيمى بازى مىكنند. يك تحقيق جديد،
تجربيات گذشته مزاحمت جنسى نوجوانان از طرف همسالان را بررسى كرد. حتى افراد 10 تا
12 ساله- كه اكثر آنها هنوز كلاس پنجم را تمام نكرده بودند- گزارش كردند كه
مزاحمتهاى جنسى عمده و زيادى را در مدرسه تجربه كردند. اگرچه دختران و پسران، هر
دو، چنين تجربياتى را گزارش كردند اما طبيعت و اثر اين تجربهها متفاوت بود. رشد
مربوط به بلوغ دختران، مزاحمت جنسى بيشتر همسالان را پيشبينى مىكرد. اين يعنى،
هنگامىكه بدن دختران بالغ مىشود، نظرات آزار