responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 151

بنشينيد درباره اين موضوعات با همسر، دوست و خانواده‌تان صحبت كنيد. سعى كنيد كدورت‌هاى بين خود را برطرف كرده و شيوه‌هاى رضايتمندى از يكديگر و ارتباط بهتر با هم را بيابيد. زمانى كه با همسرتان هستيد سعى كنيد بيشتر بر خودتان دو نفر تمركز پيدا كنيد و از ماديات دور شويد. با هم قدم بزنيد، از علائقتان براى يكديگر سخن بگوييد و به سرگرمى‌هاى مشتركتان بپردازيد. به جاى صرف پول براى يكديگر، براى هم، وقت صرف كنيد.

5- فعاليت‌هايتان را تغيير دهيد.

تقريباً تمامى كارهايى كه ما انجام مى‌دهيم، ريشه در ارزش‌ها و باورهاى ما دارد، بنابراين هرگز نمى‌توانيم بدون تغيير در اين ارزش‌ها، رفتارهاى خود را دگرگون سازيم. ما از خود اراده داريم و مى‌توانيم تصميم بگيريم كه از اين پس 6 ساعت از روز را به تماشاى تلويزيون اختصاص ندهيم. ما مى‌توانيم برخى از فعاليت‌ها را كه ريشه در گرايش‌هاى فطرى ما ندارند و تنها تمايلات مادى را در وجودمان دامن زده و اعتماد به نفسمان را پايين مى‌آورند، از برنامه زندگى خود حذف كنيم. تلويزيون را در كمد اتاق قرار دهيد. خريد مجلات پر زرق و برق را كنار گذاريد. از پرسه زدن‌ها در مراكز خريد و جستجوهاى اينترنتى براى خريد كالا، پرهيز كنيد. سعى كنيد براى يك ماه، اين فعاليت‌ها را از زندگى خود حذف كرده و نتايج آن را ببينيد.

تغييرات آنقدر محسوس خواهند بود كه ابتدا ممكن است ندانيد با خود چه كنيد و ممكن است به تدريج احساس خلأ و نگرانى پيدا كنيد و دائماً وسوسه شويد كه به عادات قديمى خود برگرديد. دقيقاً مانند كسى كه مى‌خواهد سيگار كشيدن را ترك كند، دچار نگرانى شده و به روشن كردن سيگار وسوسه مى‌شود. پس به جاى تسليم شدن، توجه داشته باشيد كه اكنون بهترين زمان براى ايجاد عادات جديد است. قدم بزنيد، كتاب بخوانيد و كارى داوطلبانه انجام دهيد. با فرزندانتان بازى كنيد. با همسرتان گفتگو كنيد، به ورزش بپردازيد. به گل‌ها و باغچه‌رسيدگى كنيد، آشپزى كنيد نقاشى بكشيد يا يك كار هنرى انجام دهيد.

وقتى درگير انجام اين فعاليت‌هاى جديد و ناشى از انگيزه‌هاى درون‌تان مى‌شويد، دو اتفاق مهم برايتان رخ مى‌دهد: اول آنكه تجربيات بيشترى براى پاسخ دهى به نيازهاى خود خواهيد داشت، بنابراين حس خوشبختى و سعادت در شما بيدار مى‌گردد. دوم اينكه وقتى به اين تجربيات مى‌رسيد مى‌توانيد مطالبات و خواسته‌هاى درونى وجود خود را بنگريد. بنابراين بخش سالم‌تر ساختار ارزشى‌تان تقويت شده و اهميت مادى‌گرايى در چشمتان تنزل خواهد

نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 151
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست