responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 143

گرايش‌هاى مادى در نقش ما به عنوان والدين نيز تأثيرگذارند به طورى كه با تأثير بر رفتار ما و تقليد كودكان از پدر و مادر، در شكل‌گيرى شخصيت و نگرش فرزندان نيز مؤثر مى‌باشند. نتايج تحقيقات ما نشان داده است بين ارزش‌هاى مادر و فرزندان تشابه قابل توجهى وجود دارد. انتقال ارزش‌هاى مادى از والدين به فرزندان، همچنين به رفتارهاى خاص والدين و اينكه چطور اين ارزش‌ها را در فرزندانشان تقويت و تشويق كنند، نيز بستگى دارد. وقتى پدر و مادرى براى تماشاى تلويزيون وقت زيادى را در خانه صرف مى‌كنند ناخودآگاه فرزندان نيز در رابطه با اين ارزش، پيام‌هاى ترغيب كننده زيادى را دريافت مى‌كنند.

رفتارهاى ناشى از گرايش‌هاى مادى والدين، براى فرزندان اين ذهنيت را ايجاد مى‌كند كه ثروت و موقعيت اجتماعى از مهم‌ترين اولويت‌هاى زندگى هستند، بطورى كه وقتى پدر و مادر بيشتر وقت‌شان را براى رسيدن به شيوه زندگى مادى‌گرايانه صرف مى‌كنند وقت كمترى براى با فرزندان بودن، پيدا مى‌كنند. در اينجا روى سخن با والدينى نيست كه مجبورند براى تأمين سرپناه، غذا و لباس خانواده دو يا چند كار را انجام دهند بلكه منظور والدينى است كه با تلاشى بى‌وقفه سعى در ايجاد رفاه بيشتر مثلًا وسعت بخشيدن به خانه و يا افزايش تعداد اتومبيل‌هاى موجود در پاركينگ دارند. طبيعتاً وقتى بچه‌ها چنين رفتارى را براى كسب ثروت بيشتر مى‌بينند، به اين باور مى‌رسند كه كار، پول و دارايى، از خانواده مهم‌تر و با ارزش‌تر است.

بسيارى از والدينى كه با آنها صحبت كرده‌ام، از اينكه تمام وقت‌شان را به كار پرداخته‌اند و از فرزندانشان دور بوده‌اند احساس گناه مى‌كنند، متأسفانه راهى نيز كه براى جبران اين خسارت انتخاب مى‌كنند، بدتر است و در واقع مانند ريختن هيزم بر آتش مادى‌گرايى است: آنها سعى مى‌كنند براى بيان عشق و محبت خود به فرزندان و جبران احساس گناه خود، هدايايى براى فرزندانشان تهيه كنند. در حالى‌كه خريد بازى‌هاى ويدئويى و خوراكى‌هاى رنگارنگ هرگز نمى‌تواند جاى خالى آغوش گرم و پر محبت پدر و مادر را براى كودك پر كند. بلكه با خريد كالاهاى مصرفى و مادى، علاوه بر جايگزين كردن اين سرگرمى‌ها به جاى روابط لذت‌بخش خانوادگى، اين پيام را به كودكان انتقال مى‌دهند كه عشق واقعى زمانى وجود دارد كه پول خرج مى‌شود.

اجتماع‌

در دنياى ارتباطات امروز، جوامع به مرزهاى جغرافيايى محدود نمى‌شوند. اكنون جوامع ما، شامل انسان‌هايى مى‌شود كه از طريق اينترنت با آنها ارتباط برقرار مى‌كنيم، شركت‌هاى چند مليتى كه از آنها خريد مى‌كنيم، آدم‌هاى‌

نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 143
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست