responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 142

خانواده، جامعه و زمين‌

تا به اينجاى كتاب بيشتر به بررسى آثار درونى و فردى گرايش به ماديات پرداخته‌ايم و توضيح داده‌ايم كه چطور مادى‌گرايى موجب مى‌شود تجربيات ما تغيير كند، نيازهاى ما بدون پاسخ بماند و سعادت‌مان به خطر افتد. اما اين گرايش‌ها آثار بيرونى و فراگيرترى را نيز برجا خواهد گذاشت و كسانى كه دوستشان داريم، فرزندانمان، همسايگان، جامعه و سياره‌اى كه روى آن زندگى مى‌كنيم نيز از تفكر و نگرش مال‌دوستى، جاه‌طلبى و برترى‌جويى ما بى‌تأثير نخواهند ماند. در اين بخش به آسيب‌شناسى تفكر مادى‌گرايى بر محيط اطراف همچنين سلامت و سعادت سياره زمين خواهيم پرداخت.

ازدواج‌

تصور كنيد با فردى ازدواج كرده‌ايد كه شديداً نسبت به ارزش‌هاى مادى پايبند باشد بنابراين طبق آنچه مورد تحقيق قرار گرفت، اين فرد در زندگى مشترك به مسائلى چون وفادارى، همراهى با همسر، احساس مسئوليت در زندگى زناشويى، صداقت و گذشت، اهميت نمى‌دهد. بنابراين به دليل عدم درك نقطه نظرات شما، هنگامى كه مشاجره‌اى بين‌تان روى مى‌دهد شخصيتى غيرقابل اعتماد، پرخاشگر و تحريك‌پذير از خود بروز مى‌دهد. و در نهايت اين احساس را پيدا خواهيد كرد كه همسرتان از شما براى دست‌يابى به اعتماد به نفس خود و پيشبرد زندگى سوء استفاده مى‌كند. چنين رفتار و نگرشى در همسر شما، او را از پاسخ به نيازهاى درونى‌اش در ايجاد صميميت و ارتباط سالم با ديگران باز مى‌دارد. بنابراين اين نوع نگرش به طور غيرمستقيم بر شما تأثير گذاشته و فضاى بين فردى را آنقدر محدود مى‌سازد كه در آن، مجالى براى پاسخ‌گويى به نيازهاى شما وجود ندارد و اين روند به تدريج كيفيت زندگى‌تان را تحت‌الشعاع قرار داده و پايين مى‌آورد. هر ناظر بيرونى كه زندگى مشترك شما را بنگرد، طلاق و جدايى را راه‌حل منطقى آن مى‌داند.

حقيقت اينست كه ميزان طلاق در فرهنگ‌هاى مصرفى كاملًا بالا است و هرچه جوامع ما بيشتر مادى‌گرا شود، اين ميزان بالاتر نيز مى‌رود. هنوز تحقيقات بسيارى بايد انجام شود تا تأثيرات گسترده مادى‌گرايى بر ازدواج مورد بررسى قرار مى‌گيرد. به هرحال هر چه زن و شوهر بيشتر براى بدست آوردن پول و ساختن يك «زندگى خوب» وقت صرف مى‌كنند، كمتر مى‌توانند در كنار يكديگر باشند و كيفيت روابطشان را بهبود بخشند.

تربيت فرزندان‌

نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 142
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست