نام کتاب : ترجمه مهج الدعوات و منهج العبادات سيد بن طاووس نویسنده : طبسي، محمد تقي جلد : 1 صفحه : 464
پروردگار ما كه بزرگتر است پوشيده شدم و
پنهان گشتم و پناه بردم و چنگ در زدم و به قلعه گريختم به الم[1]
و به كهيعص و به طه و به طسم و به طس و به حم و به حمعسق و به ق و به قرآن بزرگ
مرتبه و بدرستى كه اين قسم اگر بدانند مردمان بزرگ است و خدا دوست من است و نيكو
معتمدى است او.
11- حجاب حضرت امام علىّ نقى 7
و هر گاه مىخوانى تو قرآن را مىگردانيم ما ميان تو و ميان آن
جماعتى كه ايمان نمىآورند به آخرت پردهاى پوشيده شده و گردانيديم ما بر دلهاى
ايشان پوششها تا آنكه مبادا بفهمند قرآن را و گردانيديم در گوشهاى ايشان گرانى را
و هر گاه اراده نمائى كه بخوانى قرآن را پس پناه ببر به خدا از شرّ شيطان رانده
شده از رحمت[2] بدرستى
كه نيست براى شيطان سلطنتى و قدرتى بر آن جماعتى كه ايمان آوردهاند بر پروردگار
خود اعتماد مىكنند، بر تو است اى صاحب من اعتماد من و تو كافىاى مرا و توئى اميد
من و كسى كه اعتماد كند بر خدا پس او كافى است آن كس را بلند است خداى ابراهيم و
اسماعيل و اسحق و يعقوب پروردگار همه پرورندههاست و صاحب همه پادشاهان است و
جبركننده همه صاحبان جبروت است و پادشاه دنيا و آخرت است اى پروردگار من بفرست به
سوى من از جانب خود رحمتى را اى رحمكننده [اى بردبار] بپوشان به من از جانب خود
سلامتى را و زراعت كن در دل من از روشنى از جانب خود و پنهان دار مرا از دشمن خود
و نگاهدار مرا در شب من و روز من به چشم ملاحظه خود اى مونس هر صاحب وحشت و تنهائى
و اى خداى عالميان بگو كيست كه نگاهدارد شما را در شب و روز از عذاب خدا بلكه
ايشان از ياد آوردن پروردگار خود روىگردانند كافى است مرا خدا براى نگاه داشتن و
يارى نمودن و به سلامت داشتن پس اگر روى گردانند كافران از ايمان به تو پس بگو اى
محمّد كه بس است مرا خدا نيست خدائى مگر او بر او اعتماد كردهام و خدا پروردگار
عرش بزرگ است.
[1] -بعضى گفتهاند كه« الف» اشاره است به أنا و« لام»
به اللَّه و ميم به أعلم يعنى منم خداى كه داناترم به حقيقت و مصلحت همه چيزها و
بعضى گفتهاند كه« الف» اشاره است به اللَّه و« لام» به جبرئيل و« ميم» به محمد و
از ائمه : منقول است كه حروف مقطعه از اسرار قرآن است و كسى را بر آن
اطلاعى نيست مگر كسانى كه مؤيد باشند از جانب خدا كه آن پيغمبر و ائمه اثنى عشر
: هستند و تفاسير ساير حروف سابقا مكررا مذكور شده و احتياج به اعاده
آن نيست. و اللَّه يعلم