نام کتاب : ترجمه مهج الدعوات و منهج العبادات سيد بن طاووس نویسنده : طبسي، محمد تقي جلد : 1 صفحه : 459
است كسى كه پناه برد بخدا نيست حركتى و نه
توانائى مگر بخدا.
3- حجاب حضرت امام حسن بن علىّ 8
خداوندا اى كسى كه گردانيده است ميان دو دريا حائلى و مسافتى و مانعى
را منع كرده شده،[1] اى صاحب
توانائى و پادشاهى، اى آنكه بلند است منزلت و مرتبه او چگونه بترسم من و حال آنكه
توئى اميد من و چگونه ستمديده شوم من و حال آنكه بر توست اعتماد من پس بپوشان مرا
از دشمنان خود به پرده خودت و بريزان[2]
بر من از صبر از جانب خود و غالب گردان مرا بر دشمنان من به حكم خودت و قوّت بده
مرا به يارى كردن خودت، بسوى توست التجا و جانب توست پناه برده شده به آن پس
بگردان براى من از امر من گشادگى را و بيرون رفتنى را اى نگاه دارنده اهل حرم را
از شرّ صاحبان فيل و فرستنده بر ايشان مرغ پرستوك را كه بيندازد به جانب ايشان سنگى
را از سنگ گل بينداز كسى را كه دشمنى كرده است با من به عقوبت رسوا و قبيح خداوندا
بدرستى كه مىطلبم از تو شفا يافتن از هر دردى و يارى كردن بر دشمنان را و مهيّا
نمودن اسباب را براى آنچه دوست مىدارى تو آن را و خشنودى تو از آن، اى خداى كسى
كه در آسمان و زمين است و آنچه ميان آن هر دو است و آنچه در زير خاك است از تو طلب
شفا مىكنم و از تو طلب سلامتى مىنمايم و بر تو اعتماد مىكنم پس زود باشد كه
نگاه دارد ترا خدا از شرّ دشمنان و خدا شنواى دعاها و داناى به قصدهاست.
4- حجاب حضرت امام حسين بن علىّ 8
اى كسى كه كار اوست نگاهداشتن بندگان و سراپرده اوست محافظت كردن
مردمان اى كسى كه اوست نهايت مطلبها و منتهاى مقصدها اى برگرداننده بديها و
ناخوشيها و آزارها برگردان از من بدى و آزار عالميان را از جنّيان و آدميان همگى
به حقّ صورتهاى صاحبان نور و روشنى و به حقّ نامهاى به لغت علماى نصارى
[1] -صفت آوردن حجر به محجور از جهت مبالغه است و از
قبيل حجاب مستور است يعنى آن قدر مانع است كه گويا بعضى از اجزاء آن منع مىكنند
بعضى ديگر را پس اجزاء آن از بعضى ديگر منع كرده شدهاند. و اللَّه يعلم