و بر فرضكه
امكان نداشته باشد تا اين روايات بر تفسير حمل شوند، اين روايات با صحيحه ابوبصير
كه در كافى روايت شده است، معارض هستند.
او
مىگويد:
«از
امام صادق (ع) درباره آيه: ... أَطِيعُواْ اللّهَ
وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ ...[1]
سؤالكردم. در جواب فرمودند
:
نُزِلَتْ في علي ابن أبيطالب و الحسن و الحسين (عليهم السلام).
عرضكردم:
چرا اسم على و اهل بيت (عليهم السلام) در قرآن نيامده است؟ فرمود:
فقولوا
لهم: إنّ رسول الله (ص) نزلت عليه الصلاة و لم يسمّ لهم ثلاثاً و لا أربعاً، حتى
كان رسول الله (ص) هُوَ الّذي فسَّر لهم ذلك؛[2]
درجواب
آنان بگوييد: نماز بر رسول خدا (ص) نازل شد، ولى عدد ركعات آنها در قرآن نيامد وآن
حضرت خودش ركعات نمازها را مشخّص كرد.
اين
روايت بر تمام آن روايات، حاكم است و آنها را توضيحمىدهد.
علاوه
بر اين، كسانىكه از بيعت با ابوبكر خوددارى ورزيدند، به اين مطلب احتجاج نكردند
كه اسم على (ع) در قرآن آمده است. در حالى كه اگر اسم آن حضرت در كنار اسم پيامبر
(ص) مىآمد، حتماً بدان احتجاج مىكردند، چون بهترين و رساترين حجّت بود. پس