نام کتاب : قوانين زندگانى انسان در قرآن نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف جلد : 1 صفحه : 176
مفيد و ارزنده است. غالباّ در
انجام تكاليف شريعت مصرف پول هم در كار نيست. ولى اكثريت مردم به دستورات فقهى
ملتزم نمى شوند و به فقها بدگويى مىكنند وحتى متكبرين و هوسبازان نه تنها دين
گريزى دارند كه دين ستيزى ميكنند در حاليكه شعاع فقه از شعاع طب بيشتر است و مى
خواهد انسان را با سلامت بدن و آرامش روانى به اوج روحانيت بالاتر از ملكوت
فرشتگان برساند و زندگانى آخرت او را كه ابدى است به بالاترين سطح سعادت و خوشبختى
تامين نمايد. قتل الانسان ما أكفره.
اگر
انسان از خط فطرت خود به گودال هوسبازى غرايز سقوط نمىكرد و به اندازه واجبات و
محرمات طبى در برابر واجبات و محرمات فقهى در مقام تعديل غرايز خود از لذتها صرف
نظر مىكرد هم دنيا داشت و هم آخرت كه خواسته قرآن بود:
رَبَّنا آتِنا فِي الدُّنْيا حَسَنَةً وَ فِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ
النَّارِ (بقره 201) خدايا خوبى و نيكويى دنيا و آخرت را به ما ارزانى فرموده
و از عذاب قيامت ما را حفظ بدار.
فايده
دوم: كفر موجب تلذذ زياد نيست
يكى
از دانشمندان غربى گفته است كه قانون عليت وجود خدا را بعنوان آفريدگار ماده و
ماديات متنوع كه با نظم بديع و إتقان صنع، همراه است و بيالوژى و فيزيولوژى و علم
نجوم هر روز بر عظمت ابداع و اتقان مى افزايد، ثابت ميدارد) ولى ما از اين جهت
وجود خدا را نمى پذيريم كه بعد از قبول آن مجبوريم كه براى آفريدگار عالِم و قادر
و حكيم رسولى را كه آورنده شريعت او براى انسان با استعداد است نيز بپذيريم و در
اين
نام کتاب : قوانين زندگانى انسان در قرآن نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف جلد : 1 صفحه : 176