نام کتاب : سر دلبرى، پژوهشى پيرامون راه كارهاى كسب محبوبيت نویسنده : سبحانىنيا، محمد تقي جلد : 1 صفحه : 39
عطر زنان، چيزى است كه رنگ آن آشكار و بوى آن خفيف باشد و عطر مردان،
آن است كه رنگ خفيف و رايحه آشكار داشته باشد.
نتيجه
آن كه بانوان با رعايت اصل محفوظ نگاه داشتن خود از توجّه و نگاه نامحرمان در لباس
و زينت و آرايش، خود را از مردان، متمايز خواهند داشت. همچنين بر مردان نيز
همانندسازى خود به بانوان جايز نيست و هر يك بايد در جامعه به گونهاى آمد و شد
كنند كه برازنده جنسيت و مسلمانىِ خود باشد.
4.
زيبايى
آخرين
مورد از عوامل جاذبههاى ظاهرى، زيبايى ظاهر است. زيبايى ظاهر، به دو بخش «زيبايى
اختيارى» و «زيبايى غير اختيارى» تقسيم مىشود. زيبايى ظاهرىِ اختيارى، در گروِ
عمل به سه مورد پيشين يعنى: پاكيزگى، آراستگى، و بوى خوش است. به هر ميزان به اين
سه مورد، پايبندى بيشترى وجود داشته باشد، به همان ميزان، زيبايىِ ظاهرى مناسبترى
را براى فرد حاصل مىكند.
در
اين جا حديثى از امام صادق (ع) بسيار مناسب و راهگشاست:
خداى
متعال، زيبايى و آرايش را دوست دارد، و درماندگى و ابراز آن را نمىپسندد. همانا
خداى متعال، دوست دارد كه آثار نعمتهايش را در بندگان خود ببيند.
در
ادامه، شخصى پرسيد: چگونه؟ و امام (ع) پاسخ داد:
لباس
پاكيزه بپوشد و بوى خوش استعمال كند و خانهاش
نام کتاب : سر دلبرى، پژوهشى پيرامون راه كارهاى كسب محبوبيت نویسنده : سبحانىنيا، محمد تقي جلد : 1 صفحه : 39