responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 80

رسوا، يك جامعه غربى شده بود.

ملت عزيز ايران براى رهايى خويش انقلاب كرد. اين انقلاب عظيم، ريشه در اعماقِ تاريخ داشت. ساليانى بس دراز گذشت تا فرصتى مناسب فراهم آمد.

خداوند ذخيره ارزشمند خود را كه براى رهبرى مردم در چنين دورانى ذخيره كرده بود، عرضه فرمود.

رهبر بزرگ انقلاب، شخصيتى سرشار از ايمان و تقوا است و از قدرتِ تصميم‌گيرى فوق العاده فراوانى برخوردار است. انديشه‌اى قاطع و استوار دارد. افراد و نيروهاى مختلف را مى‌شناسد. اين شخصيت بزرگ، روح خدا است كه خداوند، او را براى چنين روزى و براى رهبرى انقلابْ ذخيره كرده بود.

افراد ديگرى هم بودند كه داعيه رهبرىِ انقلاب را داشتند. در لابه‌لاى جمعيت، گاهى خودشان را نشان مى‌دادند و صدا و نوايى داشتند، ولى با فكر و دل و هدفى ديگر؛ اما آنها كجا و جمعيت‌هاى ميليونىِ مستضعفين كجا؟

الحمد للّه، انقلاب ما پيروز شد و دستاوردهاى فراوانى را به ارمغان آورد.

اولين دستاورد انقلاب، شكست استبداد بود كه با آن شكوه و زيبايى در جلو چشمانمان رخ داد. همگى با چشم‌هاى خود ديديم كه چگونه قدرت‌هاى جهنمى به ذلّت و خوارى افتادند.

بُعد ديگر انقلاب اسلامى ايران، مبارزه با استعمار و امپرياليسم بود.

استعمار و امپرياليسم، از يكديگر جدا نيستند و مرزى بين آنها وجود ندارد. در رژيم گذشته، روزگارى بر ما گذشت كه حتى يك وجب از خاك اين كشور، در حاكميّت مردم ايران نبود و سرتاسر آن، زير چكمه‌هاى امپرياليسم آمريكا لگدكوب مى‌شد.

به لطف پروردگار، امروز تمام نقاط اين كشور عظيم و پهناور از سلطه آمريكا آزاد شده است و ان‌شاءالله رزمندگان دلاور قرارگاه حمزه نيز به هدف نهايى خود دست يابند و بقيه متجاوزان بعثى را نيز از خاك ايران اخراج نمايند. (تكبير نمازگزاران)

به فرخندگى پيروزى انقلاب، جمعيتِ به زنجير كشيده شده ايران، آزاد شدند.

احكام خداوند در كشور ما تعطيل گرديده بود؛ اما پس از پيروزى انقلاب، اين احكام بار ديگر به تدريج در حال اجرا هستند. در كنار قوه مقننه كشور، شوراى نگهبان با نگاه‌هاى تيزبين و مراقبْ وجود دارد. شوراى نگهبان مواظب است تا قانونى كه حتى لازمه به معناى اعمّ آن، خلاف شرع است، تصويب نشود. در رأس قوه قضائيه، گروهى از علما قرار دارند كه موظف‌اند احكام غير اسلامى را بزدايند و احكام اسلامى را به منظور اجراى عدل اسلامى، جايگزينِ آنها كنند.

در قوه قضائيه از هنگامى كه ديوان عالى كشورِ سابق منحل گرديد و طرح ديوان عالى كشورِ جديد ريخته شد، ده نفر از فقها و دانشمندان دينى در رأس ديوان عالى كشور قرار گرفتند. حدود سى هزار پرونده متراكم براى آنها به ارث رسيده است كه مشغول رسيدگى به آنها مى‌باشند.

رأس مخروط تشكيلات قوه قضائيه، اصلاح شده است. الان شوراى عالى قضائى، مشغول اصلاح تمام قوه قضائيه است.

ابتدا در مراكز استان و شهرهاى بزرگ و سپس در شهرهاى كوچك‌تر، دادگاه‌هاى كيفرى و پس از آن دادگاه‌هاى حقوقى را تشكيل مى‌دهند. تا كنون در حدود بيست شهر، دادگاه‌هاى كيفرى تشكيل شده است.

اميدوارم ان‌شاءالله به زودى در ساير شهرها نيز دادگاه‌هاى كيفرى تشكيل شوند.

با توجه به آنچه در اصلاح تشكيلات‌

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 80
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست