responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 756

در قرآن، آيات زيادى در باره فضايل پيامبر صلى الله عليه و آله وجود دارد. من آنها را يادداشت كرده بودم كه برايتان بخوانم؛ امّا بيشتر از اين، وقت نيست.

در عصر ما، مسلمانان دوران سختى را مى‌گذرانند. در دنيا مسلمان كُشى راه افتاده است. مى‌خواهند تا آنجا كه مى‌توانند، نسل مسلمانان را روى زمين از بين ببرند.

با تمامِ توانشان مسلمانان را اذيّت و آزار مى‌دهند.

در عراق، مقدارى به دستِ مزدور كافرشان صدام، و در ادامه، خود مستقيماً به كشتار و نابودىِ مسلمانان پرداختند.

در خطبه امير المؤمنين عليه السلام در مدائن، حضرت على عليه السلام فرموده است: «اصْواتٌ بَعْدَها اصْواتٌ»[1]؛ يعنى حادثه عراق، دنباله‌دار است و به اين زودى تمام نمى‌شود.

در كشمير و كشور آذربايجان نيز مسلمان كُشى راه انداخته‌اند. در كشور آذربايجان از يك طرف، آتش جنگ را عليه مسلمانان شعله‌ور كرده‌اند و از طرف ديگر در آذربايجان، با تبليغات سوء و دروغگويى، عليه ايران مطالبِ غير واقعى پخش و منتشر مى‌كنند تا آنها را از ايران جدا كنند.

ارامنه را هم تحريك كرده‌اند كه به زن و بچه مسلمانان رحم نكنند.

اخيراً هم كه در اروپا در بوسنى و هرزگوين اين مسلمان كُشىِ گسترده و وحشتناك را به راه انداخته‌اند كه از شدتِ جنايت‌آميز بودن، همه جنايت‌هاى قبلى را به فراموشى سپرده است. اين است نظم نوين جهانىِ آمريكا و آقاى بوش.

بوشِ ملعون قبلًا اعلان كرده بود كه برنامه‌اش اين است كه در نظم نوين جهانى، مرزهاى كشورها را به هم بزند. شوروى را تكّه و پاره كرد. بر سر يوگسلاوى، اين بلا را آورد.

براى ايران نيز از طرف تركيه و شوراى خليج فارس، خواب‌هاى آشفته مى‌بيند.

بوش قصد دارد كه همه مردم دنيا را به جانِ هم بيندازد. در هر جاى دنيا كه چند نفر دور هم زندگى مى‌كنند، آنها را به جان هم بيندازد و كشورهايشان را قطعه قطعه كند تا جايى كه هر كشور به لقمه كوچكى تبديل شود كه آمريكا بتواند آن را به راحتى ببلعد.

آمريكا اين خواب را براى همه مردم دنيا و بخصوص مسلمانان ديده است. (شعار «مرگ بر آمريكا» از سوى نمازگزاران)

خدايا! تو را به محمد و آل محمد (صلوات نمازگزاران‌) به مقام قُربِ پيامبر اسلام و به قرآن و خون پاكِ شهدا قسم مى‌دهيم كه انقلاب را در پناهِ خودت، حمايت و حفظ فرمايى.

خدايا! دشمنان اسلام و در رأسِ آنها اسرائيل و آمريكا را كه عليه مسلمانان توطئه مى‌كنند، به قهر و غضبِ خودت مبتلا فرما. خدايا! نعمت‌هاى خودت را بر ما نازل فرما و مسئولان و خدمتگزاران و دلسوزان مملكت، مقام معظّم رهبرى، هيئت دولت، حوزه‌هاى علميّه و مراجع تقليد، همه را از همه بلاها و آسيب‌ها حفظ فرما.

خدايا! به حقّ محمد و آل محمد، دعاهاى ما را مستجاب فرما و مشكلات طبيعى، اقتصادى و غير اقتصادىِ كشور ما را به حرمتِ محمد و آل محمد برطرف فرما! قلب‌هاى مسلمانان را بيش از پيش به يكديگر نزديك كن و وحدتِ آنها را حفظ فرما.

خدايا! اگر افكار ما در مسير اسلام نيست و نقطه ضعف دارد، آنها را جبران فرما.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ قُلْ هُوَ اللَّهُ احَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً احَدٌ[2] و السلام عليكم و رحمة اللّه و بركاته.


[1]-/ ر. ك: ابن ابى الحديد، شرح نهج البلاغه، ج 6، ص 134.

[2]- سوره توحيد( 112).

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 756
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست