responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 635

عَلَيْهِمْ اجْمَعينَ.

اكنون مى‌خواهم در باره مسئوليتِ ما مسلمانان در شرايط زمانى و اجتماعىِ كنونى مطالبى خدمتتان عرض كنم.

همگى از وضعيت كنونىِ دشمنان انقلاب و اسلام كه در رأسِ آنها شيطان بزرگ قرار دارد و وضع موجود در عراق، كويت، خليج فارس، عربستان و دسته‌بندى جناح‌هاى مختلفْ اطلاع داريد.

با وجود كشتارها و خون‌ريزى‌هايى كه اكنون در عراق وجود دارد و بلاتكليفىِ موجود در كويت و سرگردانىِ حكومت‌ها و نگرانى مردم منطقه، به نظر مى‌رسد كه آمريكا تا حدودى به اهدافش دست يافته است و خود را فاتحِ جنگ مى‌داند و از وضعيت موجود خوشنود است.

يكى از اهداف بزرگ آمريكا، تسلط بر منطقه و در نتيجه به دست گرفتنِ نفت بود.

اكنون آمريكا به خليج فارس آمده و مى‌خواهد، چندين پايگاه نظامى در منطقه ايجاد نمايد و به طور غير مستقيم با كارهايش اعلام مى‌كند كه قصد خروج از خليج فارس را ندارد.

يكى از اهداف آمريكا براى آمدن به خليج فارس، به دست گرفتن اوضاع نفت و هدفِ ديگرش تأمين امنيت اسرائيل بود.

آمريكا فكر مى‌كند كه كشورهاى همسايه اسرائيل از نظر نظامى آن قدر قوى نيستند كه خطر جدّى براى اسرائيل محسوب شوند و تنها عراق، امنيتِ اسرائيل را تهديد مى‌كند.

آمريكايى‌ها با آمدن به منطقه، و ضربه زدن به عراق، امنيّت و آرامشِ اسرائيل را تأمين كردند تا بتواند وظيفه ژاندارم بودنِ خودش را خوب انجام دهد. در ضمن بر ساير كشورهاى منطقه نيز تسلط پيدا كرد.

البته در اين ميان، يك خسارت بزرگ به آمريكا وارد شده است كه نمى‌دانم آيا آن را در محاسباتش، وارد مى‌كند يا خير؟

آمريكا پيش از اين با جناياتى كه مرتكب شده بود، بذر احساسات ضد آمريكايى و گرايش مردم به انقلاب اسلامى را در منطقه پاشيده بود. به نظر ما، با جناياتى كه آمريكا اخيراً در خاورميانه و خليج فارس مرتكب شده، به شدتْ به احساسات ضد آمريكايىِ مردمْ دامن زده است.

من فكر مى‌كنم كه همه مردم منطقه بجز افرادى كه مزدور آمريكا هستند و سرشان در آخورِ آمريكا است، از آمريكا متنفر هستند.

پيش از اين، حضرت امام خمينى رحمه الله فرمود:

آمريكا، شيطان بزرگ است و اكنون همه مردم منطقه به خوبى درك مى‌كنند كه عنوان «شيطان بزرگ» كاملًا زيبنده آمريكا است.

(تكبير نمازگزاران)

آيا آمريكا مى‌خواهد صدام را از حكومت بركنار كند يا مى‌خواهد او را به طور ضعيف شده، نگه دارد؟ پاسخ اين سؤال، چندان براى ما روشن نيست؛ اما ممكن است آمريكا بخواهد صدام را نگه دارد تا شايد روزى بتواند دوباره از او عليه انقلاب كبير اسلامى ايران استفاده كند.

همچنين آيا آمريكا مى‌خواهد كشور عراق را تجزيه كند يا خير؟ پاسخ به اين سؤال نيز براى ما چندان روشن نيست. ما مى‌دانيم كه آمريكا مايل است كه در عراق يك حكومتِ غرب گراى كاملًا فرمانبرِ آمريكا و اسرائيل بر سرِ كار بيايد. اين نهايتِ آرزوى آمريكا است؛ اما آيا چنين چيزى عملى مى‌شود؟

به هر حال، دولت‌هاى منطقه بايد كاملًا مواظب باشند كه به هيچ قيمتى كشور عراق تجزيه نشود. دولت‌هاى منطقه بايد به هر قيمتِ ممكن، جلوِ تجزيه عراق را بگيرند وگر نه شيطان بزرگ با همه هرزگى‌اش، هرزه‌تر خواهد شد. بايد آمريكا را از تجزيه كردنِ عراق مأيوس كرد.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 635
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست