responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 632

است و يك تارِ مويشان به تمامِ جهان هستى مى‌ارزد، وجود داشته‌اند و سمبل و تجسم والاى معنويت بوده‌اند.

يكى از مسائلى كه در ماه رمضان بسيار به آن اهميت داده شده، فكرِ فقرا و مستضعفين بودنْ است. افرادى كه داراى ثروت و امكانات مالى هستند، همواره و بخصوص در اين ماه، به فكرِ يارى رساندن به فقرا و مستضعفين باشند.

انقلاب ما در جهت تأمين منافع مستضعفين بوده است. نظام، نظام مستضعفين و شعار ما، حمايت از مستضعفين بوده و وعده‌هايى كه داده‌ايم به مستضعفين، پا برهنه‌ها، حاشيه‌نشينان، كَپَرنشينان، بى لباس‌ها و افراد محروم بوده است. در ماه مبارك رمضان بايد براى رفع كمبودهاى آنها و كمك نمودن به آنها تلاش كنيم تا دردها و ناراحتى‌هاى آنها كاهش يابد.

پيشوايان عظيم الشأن اسلام به ما دستور داده‌اند: در ماه مبارك رمضان به مردمْ افطار و غذا بدهيد. حتى اگر توانِ مالىِ غذا دادن به مردم را نداريد، حد اقل يك جرعه آب بدهيد. در اين ماه بايد به افراد زير دستتان رحم كنيد. در اين ماه به خدمتگزارانتان فرصت بدهيد تا آرامش داشته باشند و بتوانند به خودشان و به عبادتشان برسند.

خلاصه اينكه: ماه رمضان، ماه كمك به مستضعفين است. همان افرادى كه نظام ما، شعار ما، انقلاب ما و وعده‌هاى ما براى كمك به آنها بود.

هنگامى كه مردم كوبا تازه انقلاب كرده بودند، من هم اخبار مربوط به كوبا را دنبال مى‌كردم. روزى يكى از روزنامه‌ها نوشته بود كه دولت انقلابىِ كوبا سه قلم از هزينه‌هاى زندگىِ مردم را از فهرستِ هزينه‌هاى زندگى مردم كوبا حذف كرد و خود دولتْ تأمين هزينه اين سه قلم را به عهده گرفت. اين سه قلم عبارت بودند از:

مسكن، دارو، تحصيل.

ما در آن زمان با خود مى‌گفتيم؛ خدايا! آيا در كشورهاى اسلامى هم روزى فرا مى‌رسد كه دولتْ تأمينِ اين هزينه‌هاى ضرورىِ زندگى مردم را به عهده بگيرد.

در اوايل پيروزى انقلابْ ما به دنبال تأمينِ همان اهداف بوديم. برخى از مواد قانون اساسى كه در باره تأمين مسكن، تأمين وسايل تحصيل و برخى از نيازمندى‌هاى ضرورىِ ديگرِ زندگى هستند، تحت تأثير همين فكر وضع شده‌اند.

از ابتداى پيروزى انقلاب، هدف ما تأمين نيازمندى‌هاى زندگىِ مردم بود. شياطين با اهدافِ ما مخالف بودند. مشكلات، گرفتارى‌ها و دردِ سرهاى مختلف بر سرِ راه ما تراشيدند تا ما نتوانيم به اهدافمان برسيم.

با كمال تأسف در اثر همان مشكلاتى كه دشمنانمان به ما تحميل كرده‌اند، ما هنوز نتوانسته‌ايم فقر را از كشورمان ريشه‌كن كنيم و هنوز برخى از مردمِ ما گرسنه، بى لباس و محروم از امكانات تحصيلى و درمانى هستند.

اميدوارم روزى برسد كه همه مردم از حد اقل نيازمندى‌هاى زندگى بهره‌مند باشند و همه آنها، سَرپناه و امكانات درمانى و تحصيلى داشته باشند.

نظام، دولت و مسئولان جمهورى اسلامى ايران همه در اين مسير حركت مى‌كنند و ان‌شاءاللّه روزى فرا خواهد رسيد كه فقر در اين كشور ريشه‌كن شده باشد و نيازى نباشد كه براى كمك به مستمندان، در نمازهاى جمعه از مردم يارى بطلبيم.

با اين اميد، زندگى مى‌كنيم. دعا كنيم كه خداوند ان‌شاءاللّه بركاتِ خود را نازل فرمايد و در آينده‌اى بسيار نزديك به اين هدف دست يابيم. (تكبير نمازگزاران)

در ماه مبارك رمضان، افزون بر خودسازى و يارى رساندن به مستضعفين و

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 632
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست